ios-personmd-notifications md-help-circle

Profile

  • Guest
    medal 0
  • Posts: 21
  • Post Likes: 3765

Notifications

  • No Unread Notifications

Suggested
Lastik Seçimi Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler

warning
This thread is closed. Threads older than 6 weeks are closed automatically. To continue this discussion, create a new thread.
angle-double-left ios-arrow-back 1 ios-arrow-forward angle-double-right
medal 5000
6 years 11 days ago
Lastik seçimi birden çok koşula bağlı:
1-Yarış uzunluğu: Eğer %100 veya %75 gibi yüksek tur sayılı yarışlarınız varsa az pit yapacağınız lastikler genelde avantajınıza olacaktır. Bunlar medium ve hard lastikler olsa da şu an oyunda hard lastik mediuma göre daha avantajlı bir durumda. Ama eğer %50 yse yarış uzunluğu süper softlar ve softlarla da başarılı bir strateji yapmanız mümkün.
2-Hava sıcaklığı: Çabuk aşınan lastikler (supersoftlar ve softlar) düşük sıcaklıkta daha optimal sonuç verirler. Zor aşınanlarsa tam tersi. Yani hava 10 dereceyken softtan daha çok verim alırsınız, 25'ken de harddan.
3-Lastiklerin aşınma durumu: Şimdi burası biraz karışık. Araç için optimal ayarları bulurken yan tarafta lastiklerin tur başı aşınma oranını görebilirsiniz. Bu oran eğer bir ayarı değiştirmediyseniz orta push seviyesindeki aşınma oranıdır. Sizin bu oranı doğru yorumlayabilmeniz ise yarıştaki hava sıcaklığında lastiğinizi hangi push seviyesinde kullanacağınızı bilmenizdir. Mesela 10 dereceyken hard lastiği genelde en yükseğin bir altı pushta kullanacağınız için antrenman turlarında yüzde 2 aşınan lastik muhtemelen tur başına yüzde 3 aşınacaktır. Soft lastik için bir örnekse; 10 derecede en düşük push ve onun bir üstü pushla değişimli kullanacağınız için, orada yüzde 7 aşınma görürseniz bu tur başı aslında yaklaşık yüzde 5 aşınma eder. Şimdi diyebilirsiniz bunun lastik seçimi için ne önemi var. Lastikler yüzde 40 ın altına düştüklerinden itibaren aracınız büyük hız kaybetmeye başlar. Siz de tur başına aşınma oranıyla hız kaybetmeden gidebileceğiniz maksimum tur süresini hesaplayabilirsiniz (mesela tur başına yüzde 5 aşınacağını düşündüğünüz soft lastik için 12 tur gibi). Buna göre de stratejiniz değişebilir. Strateji belirlemek ise tamamen tecrübe ve yaratıcılığın karışımı. Bunlar da oyunu oynadıkça gelişiyor :)
Son olarak da edindiğim tecrübeler doğrultusunda verebileceğim küçük tüyolar:
*Eğer hava sıcaklığı uygunsa ve lastikler belirlediğiniz tur sürelerini kaldırabilecekse yarışa daha hızlı lastiklerle başlamanız yararınıza olur. Örn: hava sıcaklığı 15 derece ve %75 uzunlukta bir yarışınız var. İdeal strateji olarak da 15 turluk 3 hard lastikle yarışmayı planlıyorsunuz. Araç ayarlarını belirlerken de soft lastiğin orta push seviyesinde yüzde 7 aşındığını gördünüz. Burdan düşük pushta lastiğin tur başına yüzde 5 aşınabileceğini varsayıp soft lastik için 12 tur atabileceğimizi düşünebiliriz. Böylece stratejimiz 15er turluk hardlardan 12 tur soft ve atıyorum 16 ve 17 turluk hardlara döner. Hızlı lastikle başlamanın avantajı ise önlerden çıkmak. Bu oyunda gerçek F1'deki gibi hava boşluğu kullanma olayı pek olmadığı için genel olarak öndeki araba daha avantajlı oluyor (arabaların ve pilotların eşit güçte olduğunu varsayıyorum). Bunu da linkini en sona koyacağım rehberi yazan arkadaşımız temiz havayla yarıştığı için daha hızlı olarak açıklamış ama burda önemli olan sebebini değil öndeki aracın daha hızlı olduğunu bilmek :) Önlerden başladığımız zaman çıkışta arkada hardla başlamış araçlara göre daha hızlı olacağımız için pitlerden önce belli bir saniye farkı yakalamış oluyoruz. Bu farkı da yarışın kalan kısmında güzel kullanabilirsek gelsin puanlar, podyumlar, birincilikler :) Yalnız hava 25 derece gibi hızlı lastiklere pek de uygun değilse soft işi pek de uygun kaçmayabilir. Böyle durumlarda hardlarla başlamak daha makul olabilir.
*Yarıştaki en doğru gözüken strateji sizin de olsa kazanamayabilirsiniz. Eğer liginizdeki araçlar benzer kalitedeyse benzer strateji kullanan araçlar trenler oluşturacaktır. Bu trenler de her tur drs sayesinde hızlı turlar atacakları için tek başına giden farklı streji uygulamış araçları yakalayabilirler.
*Atacağım linkteki rehberde pistlerdeki pit süreleri var. Daha az pit süreli yerlerde daha çok pit içeren strateji, daha fazla pit süreli pistlerde ise daha az pitli stratejiler oluşturmanız sizin yararınıza olur.
*Son olarak da yaratıcı olmaktan asla korkmayın. Her şey işe yarayabilir. Bir ay sonra çok yeni stratejiler bulunur, belki benim dediklerimin hiç önemi kalmaz :)
*Bu da rehberin linki: https://igpmanager.com/forum-thread/8281 ingilizce bir rehberdir ama ingilizceniz yoksa bile cümle cümle google translatele çevirmeniz halinde birçok şey öğrenebilirsiniz.
Umarım yazdıklarım yardımcı olmuştur :)
md-quotelink
medal 5000
6 years 11 days ago
Çok güzel bir rehber olmuş. Umarım diğer oyuncularımız da bu tarz rehberler ile diğer oyuncuları bilgilendirir :)
md-quotelink
medal 5000
6 years 10 days ago
eline sağlık aykan çok güzel olmuş :)
md-quotelink
medal 5000
6 years 10 days ago
Aykan benim yolladığım rehberin tam çevirisini mi yaptın? Hay eline sağlık, ben de bu ara o rehber üzerinden eğitim videosu çekmeye uğraşıyordum, ama translate çevirisi tam düzgün olmadığından bazı yerde bocalıyordum, çok iyi olmuş bu, ellerine sağlık kardeşim. Şimdi ilkinden daha güzel, daha kapsamlı ve uygulamalı anlatarak bir video çekebilirim. Emeğine sağlık :)
md-quotelink
medal 5000
6 years 9 days ago
Kayhan abi senin attığın rehber artı kendi birikimimlerim :) İkinize de eyvallah :)
md-quotelink
medal 5000
5 years 345 days ago
Son zamanki tecrubelerimden kucuk eklemeler yapmak istiyorum. Ozellikle super soft ve soft lastiklerde yuzde 60 barajini gecmek bazen ise yarabiliyor. Tabi bunu her seferinde degil, sadece ilk pitte yapmamiz avantajli. Burda kastetmeye calistigim su: aslinda ss lastikle 6 tur atmak optimal gibi duruyorken 7 tur atmak bizim avantajimiza olabilir. Cunku ss lastikler optimal performanstan dustugunde bile genelde diger lastiklerden hizli konumda oluyorlar. Mesela %75lik bir yaris icin ornek vermek gerekirse: 45 turluk yarisa 6ss 13s 13s 13s seklinde bir strateji ayarladiniz diyelim. Bunu 7ss 13s 13s 12s seklinde degistirmek genelde daha avantsjli oluyor. Cunku hizli konumdayken (az yakitiniz oldugundan dolayi) daha cok tur atmis olmak bizi pitten diger araclara gore daha onde cikariyor. Tabi her zaman calisan bir yontem olmasa da genelde ise yaradigini gordum. Ikinci olarak da: ss veya s olmasa da taktiginizde ilk pite kadar daha cok tur atmak yine avantajli. Eger liginizdeki araclar birbirlerine yakin guctelerse nasil olsa uzun trenler olusacagi icin yakitiniz bir tur fazla da olsa drs sayesinde geri kalmiyorsunuz. Bu sayede yine arabaniz hizliyken attiginiz bir ekstra tur size avantaj olarak geri donuyor. Burda kastettigimi orneklersem: 14h 14h 14h olarak cikacaginiz bir yarisa 15h 14h 13h olarak cikmak daha avantajli. Tabi pilotlarinizin ikisine de ayni stratejiyi vermemeye dikkat edin. Cunku ayni anda pite girerlerse arkadaik 5 sn beklemek zorunda kaliyor. Yani bu durumda oburune 14er h vermek en mantiklisi. 
md-quotelink
angle-double-left ios-arrow-back 1 ios-arrow-forward angle-double-right

You must be logged in to post a reply.