Piste uygun doğru lastiği seçmek ve bu lastiğin ısısını yarışta doğru ayarlamak belki de en önemli şey. (tasarım puanları da çok önemli ama araçların eşit şartlarda olduğunu varsayarak yazıyorum)
Yarış sırasında görebileceğimiz lastik sıcaklık barı var üstte kırmızı altta mavi renkli gösterge olan. Bu barın ibresi lastik ısındıkça kırmızıya doğru yükselir lastik soğudukça maviye doğru düşer.Barın ibresini tam ortada tutmak gerekiyor.
Stratejide en önemli 2 soru hangi lastiği seçmeliyim ve kaç pit stop yapmalıyım sorularıdır. Daha önce sıcaklık 10-15 dereceden fazla ise hep hard kullanırdım ama ustaların yarış sonuçlarına ve kullandıkları stratejilere bakarak bunun yanlış olduğunu anladım.
Burada önemli olan şey hava sıcaklığı, pist değerleri ve lastik aşınma oranını birlikte düşünerek bir strateji çıkarmak. Burada soft lastiklerin çok daha hızlı tükenmesi soft lastikle hard lastiğe göre daha fazla pit stop yapmamızı gerekli kılıyor.
Örneğin 45 turluk 15 derece normal pist değerlerindeki (yani bütün değerler tam ortada) bir yarışta şu stratejiler uygulanabilir. 15hard 15hard 15hard ya da 11soft 17hard 17hard ya da 11soft 11soft 11soft 12soft.
Bu stratejiler çeşitlendirilebilir ama burada tek pit yapıp 22hard 23hard kullanmak çok da mantıklı bir strateji olmaz çünkü araç diğer araçlara göre çok yakıt alacağı için turları da yavaş kalır. Bunları fikir vermesi için yazdım. Önemli not medium lastik kullanmayın :)