James Atalısoy medal 5000 5 years 165 days ago
Arkadaşlar herkese merhaba. Aslında bu konuyla ilgili uzunca ve emekle hazırlanmış bir yazı var. Fakat ya gözümden kaçırdım, ya da değinilmemiş.
Şöyle sorayım: Bir yarış yapacağım. SS lastikler %5 aşınma ile en ideal lastiğim denebilir, S ile pit tasarrufu konusu tercih edilmezse.
Ama bir de bakıyoruz ki, - 3.6mm- yağmur yağıyor.
Yapmamız gereken yağmur lastiği ile mi başlamak, yoksa standart lastiğimizi seçip, gelişmiş seçeneklerden olası yağmur durumu ayarlarını aktif ederek yarışı mı beklemek?
Daha önce yağmur olmasına rağmen normal lastiklerle başlamış ve yarışı kazanmıştım. Fakat gerçek zamanlı olarak takip edemediğim için bunun neden kaynaklandığını anlayamamıştım.
Özetle, Gelişmiş Seçenekler'den 3mm üzeri yağmurlarda yağmur lastiği aktif ettikten sonra, yarışa normal lastik ile girebilir miyim?
İyi yarışlar, eğlenceler.
Sefa NY medal 5000 5 years 163 days ago
Lastiklerin etkileri ligin ayarlarına göre değişiyor aslında.
Kuru hava/zemin lastikleri arasında sıcak havalarda H lastiklerin baskın olması gerekirken, bazı liglerde S lastikler H lastiklere toz yutturabiliyor.
Olay Yağışlı/Yağışsız havaya gelirse işin rengi farklılaşıyor. Yağışlı bir havadaki yarış için kağıt üzerindeki verilere bakıldığında kuru lastikler size avantaj sağlıyormuş gibi görünse de yarış esnasında, yağışlı hava lastikleri kullanan araçların tekerlekleri optimal değerlere ulaşmaya başladığında o avantajı kaybetmeye başlarsınız. 2-3 tur içerisinde elde ettiğiniz o fark, lastiklerinizin yetersiz kalmaya başlaması yüzünden gireceğiniz zoraki pit ile uçup dikecektir.
Rahman Özer medal 5000 5 years 163 days ago
Bence lastik kullanımına köklü bir güncelleme gelmeli. Yoksa her yarış S lastikle çıkmaktan sıkılmaya başladık.