ios-personmd-notifications md-help-circle

Profile

  • Guest
    medal 0
  • Posts: 21
  • Post Likes: 3765

Notifications

  • No Unread Notifications

Solved
Pit ekibim yakıt çalıyor :)

ios-checkmark-circle
This thread is closed because it is solved.
angle-double-left ios-arrow-back 1 ios-arrow-forward angle-double-right
medal 5000
4 years 245 days ago
3. Pitimi yanlış yaptım sadece 43. Turu tamlayabilecektim ben de pite girip ss lastik takarak sadece bir turluk yakıt almayı seçtik ama pitten çıkınca araçta önceden bulunan yakatım kayboldu.
https://imgyukle.com/i/oYWOAb
md-quotelink
medal 5000
4 years 245 days ago
Kayıp nerede?

Bazı pistlerin tur/pit analizi kısımlarında anlamsız bir sapma oluyor ki mevzu bahis görselde de bu söz konusu.

Turlarındaki yakıt tüketimi verilerine göre, tur başına ortalama 3,5 lt civarında yakıt tüketimin olmuş.

42. turu bitirdiğin esnada aracında 1,3 lt yakıt bulunuyor. 43. tur biterken pite girdiğin esnada aracındaki yakıtın çoktan tükenmiş olması lazım. 43. tura ait verilerin olduğu satırda gösterilen yakıt miktarı aslında aracında kalan yakıtı değil, o pitte araca yüklenmiş olan yakıt miktarını gösteriyor.

43. turun bitiminde yaptığın pitin ardından araçta 9 lt yakıt mevcutken, yarışın sonunda 5,6 lt kalmış olması normal.
9 lt - (ortalama 3,5 lt) = 5,5 lt

Sistemden kaynaklı, görsel/grafik bazlı sapmayı saymazsak sıkıntı bunun neresinde?
md-quotelink
medal 5000
4 years 245 days ago

Sefa
Kayıp nerede?

Bazı pistlerin tur/pit analizi kısımlarında anlamsız bir sapma oluyor ki mevzu bahis görselde de bu söz konusu.

Turlarındaki yakıt tüketimi verilerine göre, tur başına ortalama 3,5 lt civarında yakıt tüketimin olmuş.

42. turu bitirdiğin esnada aracında 1,3 lt yakıt bulunuyor. 43. tur biterken pite girdiğin esnada aracındaki yakıtın çoktan tükenmiş olması lazım. 43. tura ait verilerin olduğu satırda gösterilen yakıt miktarı aslında aracında kalan yakıtı değil, o pitte araca yüklenmiş olan yakıt miktarını gösteriyor.

43. turun bitiminde yaptığın pitin ardından araçta 9 lt yakıt mevcutken, yarışın sonunda 5,6 lt kalmış olması normal.
9 lt - (ortalama 3,5 lt) = 5,5 lt

Sistemden kaynaklı, görsel/grafik bazlı sapmayı saymazsak sıkıntı bunun neresinde?



Yarış anında yakıtımın bittiğini söykedi açıkcası bu şemayı çok anlamadım ben de
md-quotelink
medal 5000
4 years 244 days ago
Deponuzdaki yakıt pite girdiğinizde istediğiniz seviye tamamlanana kadar eklenir ve biter. Örneğin depoda 1 litre yakıt olsun siz 10 litre istediniz pit ekibi 9 litre ekler ve yakıtınız 10 olur, 10 ekleyip depodaki yakıtla 11 olmaz.
md-quotelink
medal 5000
4 years 244 days ago (Last edited by Sefa NY 4 years 244 days ago)
Adem 

Yarış anında yakıtımın bittiğini söykedi açıkcası bu şemayı çok anlamadım ben de



Şemada aslında anlaşılamayacak bir şey yok, basit bir izahı var. Sadece püf noktalarını gözden kaçırmamak lazım.

Aşağıdaki görselde, aynı piste ait hatalı ve doğru analizleri görebilirsin. Soldaki veriler hatalı bir şekilde listelenen veriler, sağdakiler ise olması gerektiği gibi listelenenler.

Buradaki en basit kural, verilerin tur başındaki araç verileri değil, tur sonundaki veriler olduğunun unutmaması gerektiği. Yani 1. tura ait gösterilen veriler, 1. turun tamamlanıp 2. turun başladığı anın verileridir. Aynı mantıkla 8. turda pite giren araç aslında 8. turu bitirip 9. tura başlayacağı esnada pite girilir.

Gelelim eklediğim hatalı/doğru verilerin yorumlanmasına.
Soldaki liste hatalı olan demiştim. Hatası şurada; 12. tur sonunda pite girmişim. Ancak bu pite ait bilgi satır kayması yaşayıp, 1 satır üste çıkmış  ve "4,6 saniye / Süper Yumuşak Lastikler / 21 Litre" gibi pitte güncellenen verilerin yer aldığı satırı alta taşımış. Oysa olması gereken, sağdaki listede olduğu gibi pitte güncellenen araç verilerinin üstte olması ve 13. tur verilerinin de buna göre gösterilmesidir.

Pite giriş ve pitten çıkış anındaki bu verilerin yer değiştirmesi çoğu zaman kafa karıştırıyor ve özellikle de yeni oyunculara mantıklıymış gibi gelip bir algı problemi oluşturuyor ancak hiç de öyle değil. Başka bir örnek vereyim; gridde kırmızı ışıkların sönmesi ile yarışa başlamayı bekleyen bir aracın yakıtı ve lastikleri doğal olarak %100 durumdadır. Yarış başladıktan sonra tamamlanan ilk turun ardından pistin yapısına ve aracın özelliklerine göre belli bir tüketim oranı yaşanır ve bu 1. tur verilerine işlenir. 4. tur, 9. tur derken bu silsile devam eder... Aynı mantık pitten çıkan araç için de geçerli. Pitte yapılan takviyelerle aracın komponentleri yine %100 orana ulaşır ve piste çıktığında o oranlar üzerinden, pit sonrası ilk turunu atmaya başlar. Pit sonrası ilk tur atılırken tüketilen komponent verileri de turun bitiminde bu analiz ekranındaki pit sonrası ilk turun satırına işlenir (Pitteki güncelleme bilgilerinin üstündeki satıra işlenmez).

Benim görselin solundaki verilerin ve senin eklediğin görselin hatalı olmasının sebebi de bu. Araçlar henüz pite girmemişken komponentlerin %100 olduğu ve pitteki güncelleme bilgilerinin sonradan yer aldığı analizler (sadece görsel olarak) hatalı olan aktarımlar ortaya çıkmasına neden oluyor.


Tabi bir diğer önemli nokta da Furkan'ın bahsetmiş olduğu detay.
Pitte araca yüklenecek olan yakıt miktarını 18 lt olarak ayarlamışsanız, bu araçta kalan yakıtın üstüne 18 lt daha ilave edileceği göstermiyor. Bu, aracın pite girdiği anda deposunda kalan yakıtın üzerine ilave yapılarak 18 litreye tamamlanacağını ifade ediyor.




Görselin otomatik boyutlanması yüzünden sıkıntı yaşayan olursa diye direkt linkini de bırakmış olayım; https://resmim.net/f/A77i6S.png

md-quotelink
angle-double-left ios-arrow-back 1 ios-arrow-forward angle-double-right

You must be logged in to post a reply.