Lech Husarz medal 5000 4 years 215 days ago
Witam wszystkich, którzy czytają ten post.
Mam takie pytanie: jaka jest zależność zawieszenia w stosunku do opon?
Ostatnio zaobserwowalem, że jadąc na zawieszeniu średnim przy +20 stopniach opony miękkie zachowywały się lepiej od twardych. W innym wyścigu gdzie było zawieszenie sztywne temperatura porównywalna czyli +20 stopni to opony twarde były lepsze od miękkich!
Macie jakieś wyrobione zdanie na ten temat? Ktoś chce się podzielić swoim doświadczeniem?
Czekam na wasze opinie i pozdrawiam ?
Pietro Senna medal 5000 4 years 214 days ago
Ogólnie trochę się to zmieniło odkąd się zwiększyły limity punktów. Nie jestem więc do końca pewien czy to kwestia zawieszenia czy zwiększonych statów...
Do tego też dochodzi specyfika toru. Są tory, które żrą opony bardziej niż inne. To samo jest z oponami. Są tory na których może być 6-7 C (np Monza), a i tak opony będą się grzać jak wściekłe. Na Monaco możesz mieć 24-25C, a i tak możesz jechać agresywnie / b. agresywnie i mieć czasem kłopot utrzymać opony w idealnej temp.
Więc jeśli chodzi o moje opinie - to wszystko zależy od toru... pogody... ostatecznie strategii... Raczej zwróciłbym uwagę na to, że na niektórych torach jadąc na twardym to nie masz prawie różnicy miedzy M i S.