ios-personmd-notifications md-help-circle

Profile

  • Guest
    medal 0
  • Posts: 21
  • Post Likes: 3765

Notifications

  • No Unread Notifications

Solved
Lastik seçimi tüyoları [KAPALI]

ios-checkmark-circle
This thread is closed because it is solved.
angle-double-left ios-arrow-back 1 ios-arrow-forward angle-double-right
md-lock This topic has been closed by the moderator
medal 5000
6 years 280 days ago (edited 6 years 273 days ago)
Tecrübeli arkadaslardan hava sıcaklıgına gore lastik secimlerini yada diger bildiklerini yeni baslayanlar icin tavsiyeler yazmasini elimizde turkce bir kaynak olmasini rica ederim
md-quotelink
medal 5033
6 years 279 days ago
Yarışa bakmayacaksanız en büyük tüyo 1 Pit ve Medium lastikler. Sıralamalarda çok yavaş kalabilirsiniz ama yarışta çok iyi fark kapatacaktır takımınız.
md-quotelink
medal 5000
6 years 278 days ago
Onur
Tecrübeli arkadaslardan hava sıcaklıgına gore lastik secimlerini yada diger bildiklerini yeni baslayanlar icin tavsiyeler yazmasini elimizde turkce bir kaynak olmasini rica ederim


Merhaba Onur. https://igpmanager.com/forum-thread/8281 Bu başlığı inceleyebilirsin. Türkçe değil ama işini görür.
md-quotelink
medal 5000
6 years 277 days ago
O forumu okumanızı ben de tavsiye ederim çok yardımı dokunur. Ancak lastik seçimi birden çok koşula bağlı:
1-Yarış uzunluğu: Eğer %100 veya %75 gibi yüksek tur sayılı yarışlarınız varsa az pit yapacağınız lastikler genelde avantajınıza olacaktır. Bunlar medium ve hard lastikler olsa da şu an oyunda hard lastik mediuma göre daha avantajlı bir durumda. Ama eğer %50 yse yarış uzunluğu süper softlar ve softlarla da başarılı bir strateji yapmanız mümkün.
2-Hava sıcaklığı: Çabuk aşınan lastikler (supersoftlar ve softlar) düşük sıcaklıkta daha optimal sonuç verirler. Zor aşınanlarsa tam tersi. Yani hava 10 dereceyken softtan daha çok verim alırsınız, 25'ken de harddan.
3-Lastiklerin aşınma durumu: Şimdi burası biraz karışık. Araç için optimal ayarları bulurken yan tarafta lastiklerin tur başı aşınma oranını görebilirsiniz. Bu oran eğer bir ayarı değiştirmediyseniz orta push seviyesindeki aşınma oranıdır. Sizin bu oranı doğru yorumlayabilmeniz ise yarıştaki hava sıcaklığında lastiğinizi hangi push seviyesinde kullancağınızı bilmenizdir. Mesela 10 dereceyken hard lastiği geneldeen yükseğin bir altı pushta kullanacağınız için antrenman turlarında yüzde 2 aşınan lastik muhtemelen tur başına yüzde 3 aşınacaktır. Soft lastik için bir örnekse 10 derecede en düşük push ve onun bir üstü pushla değişimli kullanacağınız için, orada yüzde 7 aşınma görürseniz bu tur başı aslında yaklaşık yüzde 5 aşınma eder. Şimdi diyebilirsiniz bunun lastik seçimi için ne önemi var. Lastikler yüzde 40 ın altına düştüklerinden itibaren aracınız büyük hız kaybetmeye başlar. siz de tur başına aşınma oranıyla hız kaybetmeden gidebileceğiniz maksimum tur süresini hesaplayabilirsiniz (mesela tur başına yüzde 5 aşınacağını düşündüğünüz soft lastik için 12 tur gibi). Buna göre de stratejiniz değişebilir. Strateji belirlemek ise tamamen tecrübe ve yaratıcılığın karışımı. Bunlar da oyunu oynadıkça gelişiyor :)
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
md-quotelink
medal 5000
6 years 277 days ago
Aykan
O forumu okumanızı ben de tavsiye ederim çok yardımı dokunur. Ancak lastik seçimi birden çok koşula bağlı:
1-Yarış uzunluğu: Eğer %100 veya %75 gibi yüksek tur sayılı yarışlarınız varsa az pit yapacağınız lastikler genelde avantajınıza olacaktır. Bunlar medium ve hard lastikler olsa da şu an oyunda hard lastik mediuma göre daha avantajlı bir durumda. Ama eğer %50 yse yarış uzunluğu süper softlar ve softlarla da başarılı bir strateji yapmanız mümkün.
2-Hava sıcaklığı: Çabuk aşınan lastikler (supersoftlar ve softlar) düşük sıcaklıkta daha optimal sonuç verirler. Zor aşınanlarsa tam tersi. Yani hava 10 dereceyken softtan daha çok verim alırsınız, 25'ken de harddan.
3-Lastiklerin aşınma durumu: Şimdi burası biraz karışık. Araç için optimal ayarları bulurken yan tarafta lastiklerin tur başı aşınma oranını görebilirsiniz. Bu oran eğer bir ayarı değiştirmediyseniz orta push seviyesindeki aşınma oranıdır. Sizin bu oranı doğru yorumlayabilmeniz ise yarıştaki hava sıcaklığında lastiğinizi hangi push seviyesinde kullancağınızı bilmenizdir. Mesela 10 dereceyken hard lastiği geneldeen yükseğin bir altı pushta kullanacağınız için antrenman turlarında yüzde 2 aşınan lastik muhtemelen tur başına yüzde 3 aşınacaktır. Soft lastik için bir örnekse 10 derecede en düşük push ve onun bir üstü pushla değişimli kullanacağınız için, orada yüzde 7 aşınma görürseniz bu tur başı aslında yaklaşık yüzde 5 aşınma eder. Şimdi diyebilirsiniz bunun lastik seçimi için ne önemi var. Lastikler yüzde 40 ın altına düştüklerinden itibaren aracınız büyük hız kaybetmeye başlar. siz de tur başına aşınma oranıyla hız kaybetmeden gidebileceğiniz maksimum tur süresini hesaplayabilirsiniz (mesela tur başına yüzde 5 aşınacağını düşündüğünüz soft lastik için 12 tur gibi). Buna göre de stratejiniz değişebilir. Strateji belirlemek ise tamamen tecrübe ve yaratıcılığın karışımı. Bunlar da oyunu oynadıkça gelişiyor :)
Umarım yardımcı olabilmişimdir.


Aykan, bu entryni bir başlık olarak açabilir misin rica etsem? Tepeye tuttururum ve daha faydalı olur herkes için :) Vaktin yoksa ben de yapabilirim?
md-quotelink
medal 5000
6 years 276 days ago (edited 6 years 276 days ago)
tabi açabilirim başlık
md-quotelink
medal 5000
6 years 276 days ago
Aykan
tabi açabilirim başlık


Teşekkürler Aykan :)
md-quotelink
md-lock This topic has been closed by the moderator
angle-double-left ios-arrow-back 1 ios-arrow-forward angle-double-right

You must be logged in to post a reply.