10 Eylül Pazartesi gününden itibaren saat 11: 00'e göre lastik aşınması aşağıdaki gibi yarış süresine göre ölçeklendirilecektir:
% 100 süreli yarış - lastikler mevcut oranın 0,5 katını
% 75 süre yarış - lastikler geçerli oranın 0.66 katını
% 50 süre yarışı - değişiklik yok
% 25 süre yarışı - lastikler mevcut oranın 2 katı aşınacak.
Piyasaya sürüldükten sonra uygulama sürelerinizde yeni aşınma oranlarını önizleyebileceksiniz. Değişimden 3 saat sonrasına yarışları erteleyeceğiz, böylece yarışa hazırlanan herkesin, kullanmadan önce aşınma oranlarını önizleme zamanı vardır. Yeterli verilere sahipseniz, yukarıdaki sayılardan farkı ve stratejinin ne gibi etkileri olacağını da anlayabilirsiniz.
Bu fikir nereden geldi?
Son zamanlarda sert lastiklerin hakimiyeti ile ilgili bir ipucunda, fayda sağlanan durumu iyileştirmek için önerilerde bulundum. Önerilerimden biri, lastik performansı konusunda genel bir fikir birliği sağlamak için, onları yarış süresine göre ölçeklendirmek zorunda kalmamızdı.
Bu önerin nedeni basittir. Tüm lastiklerin, yarış süresine bakılmaksızın aynı oranda giydiği sürece bir konsensüs elde edebileceğimizi düşünmüyorum. Örneğin, %25lik mesafeli bir yarışta 1 set sert lastik ile hiç pit stop yapmayabilirsiniz. Ya da, tek pit stop yapabilirsiniz ve herkes şikayet eder. Bu nedenle, yarış süresine göre aşınmayı ölçeklendirirsek, bütünlük oluşturacağız. Tüm yarış sürelerinde (%25-%100) lastiklerin aşınması orantılı olacak.
Değişimden sonra lastik dengesiyle ilgili şikayetler olsa bile, yönetim kuruluna daha kolay bir şekilde cevap verebileceğiz, çünkü muhtemelen belirli bir yarış süresinde sadece liglere değil, herkese uygulanacak.