Het is tijd voor het eerste circuit in iGP Manager met kasteelmuren! Het nieuwe Azerbeidzjan circuit zal worden opgenomen in alle competitieschema's die vanaf nu worden gegenereerd, en is onmiddellijk beschikbaar om te racen in Snelle Races.
Aangezien dit het laatste nieuwe circuit is dat wordt gelanceerd voor het invoeren van aangepaste competitieschema's, hebben we ervoor gekozen om deze keer geen oude circuits te verwijderen of te vervangen. Maleisië zou hetgene zijn geweest die we moesten verwijderen, en is een persoonlijke favoriet van mij; ik kon het niet over mijn hart krijgen om dit van de kalender te verwijderen! Het is een circuit met echt interessante strategische opties.
Het was altijd onze bedoeling om aangepaste competitieschema's te introduceren na het toevoegen van een aantal nieuwe circtuits, en dat zal de volgende keer komen.
Binnenkort: competitieseizoenen 'op maat'
Binnenkort zullen de competitiehosts de mogelijkheid hebben om de circuits te selecteren voor elk seizoen in hun competitie. De lengte van het seizoen zal ook optimaliseerd worden voor de gameplay balans. We verwachten dat het slechts 14 of 15 wedstrijden per seizoen zullen zijn in de uiteindelijke release.
Hier zijn enkele redenen waarom 14 of 15 races ideaal zijn:
- Grofweg zorgt dat voor twee seizoenen per maand voor competities die dagelijks racen.
- Auto-ontwerp zal een uitdaging zijn zowel aan het begin als aan het einde van het seizoen, het voorkomt maximum attributen of gelijke auto's aan het begin en het einde van het seizoen
- Aanwezigheid in races zal waarschijnlijk toenemen, aangezien het vaak al lang voor het einde van het seizoen duidelijk is wie er competitief is, zodat veel niet-competitieve teams "wachten tot het volgende seizoen" om terug meer deel te nemen aan de races. De kortere seizoenen zullen vaker op de reset-knop drukken, waardoor de wachttijd korter wordt.
Verbeteringen aan geavanceerde strategie worden uitgerold
Zoals vermeld in de blog van begin september, hebben we gewerkt aan verbeteringen van de geavanceerde strategie. Ze worden in twee fasen uitgebracht, waarvan de eerste nu gebeurt.
- De eerste fase, die vanavond wordt gereleased, verbetert het AI-gedrag en pakt bugs aan waardoor het spel de geavanceerde strategie niet volgde. Ze zullen ook voorkomen dat geavanceerde strategie de strategie kan "kapen" tijdens een race terwijl de manager aanwezig is. Eenmaal in de race viewer, ben jij als enige verantwoordelijk voor de strategie, ongeacht wat je hebt ingesteld als geavanceerde strategie.
- De tweede fase komt met de volgende app-update, die waarschijnlijk nog een paar weken op zich zal laten wachten, en voegt de mogelijkheid toe om voor de start van een race banden te wisselen wanneer er plotselinge veranderingen in de weersomstandigheden optreden.
Afzonderlijke aankondigingen zullen worden gedaan wanneer elk van de nieuwe functies die in deze blog worden genoemd, worden gereleased.
Dit is een vertaling van deze blogpost van Jack Basford.