Áron Magura medal 5020 3 years 4 days ago (Last edited by
Áron Magura 3 years 4 days ago)
A bajnokság történetének legszorosabb szezonja volt ez a mostani, az utolsó versenyen, az utolsó métereken dőlt el minden. Egész szezonban szoros csata volt a Magura Racing és a Benetton F1 Team között, a szezont nagyjából egyformán kezdték, az első versenyeken minimális különbséggel, de a Magura Racing volt előrébb. Az 5. versenyen, a Monacói Nagydíjon a Benetton F1 Team vette át a vezetést 2 verseny erejéig, ám ezután a Magura Racing előnyt kezdett kiépíteni. A 12. versenyre, a Spanyol Nagydíjra Áron csapatának már 42 pontos előnye volt, azonban innentől kezdve Gergő nagy tempóban kezdett felzárkózni. A 16. verseny, a Maláj Nagydíj fontos fordulópont volt, ugyanis itt a Benetton F1 Team újra vezette a bajnokságot 2 ponttal. A következő versenyen, az Azeri Nagydíjon a Magura Racing duplázott, így 14 pontos előnyre tett szert. Ekkor még két verseny volt hátra, a Japán Nagydíj következett. Az egyéni állása is rendkívül szoros volt, az első 4 pilótát mindössze 20 pont választotta el. A Japán Nagydíjon Gergőnek sikerült 10 pontra csökkenteni a lemaradást, egyéniben Balogh Bálint vezetett 298 ponttal, mögötte Kázmér Imre 285, Valló Zsolt pedig 280 ponttal várta a szezonzárót. El is érkezett a várva-várt nap, ahol eldőlhetett a 68. szezon egyéni és összetett címe, következett az utolsó verseny a Magyar Nagydíj.
A két csapat hazai szurkolók előtt vághatott neki a futamnak, a Hungaroring tömött lelátóin a szurkolók még nem is sejtették milyen szezonzáró fog rájuk várni. Az időmérőn Kázmér-Valló-Yudhoyono-Balogh sorrend alakult ki, 0.130 másodperc különbség volt az első négy között. Már ekkor elindultak a számolgatások, ha ilyen sorrendben futott volna be a 4 pilóta pontegyenlőség alakult volna ki egyéniben és összetettben is, a szabályok szerint az összetettet Gergő nyerte volna, az egyénit viszont a Magura Racing versenyzője, Balogh. De ez nem így történt, az egész verseny nagyon kaotikus volt, érezni lehetett a feszültséget a két csapaton. A Magura Racing a lekörözöttek segítségével próbált előnyre szert tenni, ehhez viszont jóval nagyobb KERS fogyasztásra volt szüksége. Eközben a Benetton F1 Team spórolni próbált a KERS-el, ennek köszönhetően Áron csapatának sikerült egy viszonylag nagyobb előnyt kiépíteni a verseny második felére, de KERS-ük már nem sok maradt. Az utolsó előtti körben Gergő elkezdett felzárkózni, Baloghot, akinek már nem maradt semmi KERS-e mindkét pilótájával megelőzte, már csak Valló volt hátra. Az utolsó kört megkezdve Vallónak sikerült még DRS-t kapni egy lekörözöttől, így még mindig maradt előnye, azonban Gergőnek sokkal több KERSE volt. Gergő versenyzői a 12. kanyarban értek Valló mögé, azonban ekkor már senkinek nem maradt KERS-e. Mindeközben Balogh még egy hellyel hátrébb csúszott, ugyanis Sebestyén is megelőzte őt. Ekkor úgy tűnt ebben a sorrendben fognak befutni, így Áron nyerhette volna mindkét címet, de hátra volt még egy DRS zóna épp a cél előtt. Itt következett be a mindent eldöntő pillanat, ugyanis Kázmér a DRS segítségével megelőzte Vallót, ezzel megnyerve nem csak a futamot, de az egyéni címet is és az előzésnek köszönhetően a Benetton F1 Team-nek az összetett címet is megszerezte.
2 pont lett a különbség mind egyéniben, mind összetettben,
0.077 másodperc döntött mindkét címről. Balogh, aki az első versenyt kivéve az összes versenyen a tabella első helyén állt ezzel nem tudta megszerezni 3. bajnoki címét, helyette az újonc Kázmér lett a bajnok ennek a zseniális utolsó pillanatos előzésének köszönhetően. Hihetetlen mennyit számított ez a
0.077 másodperc, az egész bajnokság állását felforgatta. A nézők sem hittek a szemüknek, talán életük legizgalmasabb versenyén vehettek részt, a Magura Racing tagjai nem értették mi történhetett, eközben a Benetton F1 Team-nél elkezdődött az ünneplés. Ez egy olyan szezon és utolsó verseny volt, amit a HIGPC történelmében soha nem fogunk elfelejteni, még évekig emlékezni fogunk rá. És itt még nem ért véget teljesen a történet, ugyanis az iGP szervereiben valami technikai hiba adódott, nem kezdődött el a következő szezon, ezt a fejlesztők csak úgy tudták megoldani, hogy a Magyar Nagydíj eredményeit törölték. Így nem osztottak pontokat a versenyen, ezért az iGP nyilvántartásában egy ideig a Magura Racing és Balogh lett a bajnok. Szerencsére ezt a hibát pár napon belül javították is és hivatalosan is a
Benetton F1 Team és
Kázmér a 68. szezon bajnokai.
https://igpmanager.com/app/d=result&id=51609948&tab=race