ios-personmd-notifications md-help-circle

Profile

  • Guest
    medal 0
  • Posts: 21
  • Post Likes: 3765

Notifications

  • No Unread Notifications

Official
BANDEN: slijtage wordt afhankelijk van racelengte

warning
This thread is closed. Threads older than 6 weeks are closed automatically. To continue this discussion, create a new thread.
angle-double-left ios-arrow-back 1 ios-arrow-forward angle-double-right
md-lock This topic has been closed by the moderator
medal 5013 Super Mod
6 years 81 days ago
Dit is een vertaling van deze officiële aankondiging van Jack Basford.


Vanaf maandag 10 september om 11:00GMT wordt de slijtage van banden als volgt aangepast aan de lengte van de races:



  • 100% racelengte: bandenslijtage 0,5 maal de huidige slijtage

  • 75% racelengte: bandenslijtage 0,66 maal de huidige slijtage

  • 50% racelengte: geen verandering

  • 25% racelengte: bandenslijtage 2 maal de huidige slijtage




Je zal de nieuwe slijtagewaardes kunnen zien in je trainingsrondes na de release. Races zullen uitgesteld worden tot 3 uur na de verandering, zodat iedereen tijd heeft om de nieuwe slijtagewaardes te bekijken alvorens ze te gebruiken. Als je genoeg data hebt, kan je het verschil ook berekenen aan de hand van bovenstaande getallen en zo bepalen wat de gevolgen zullen zijn voor je strategie.

Waar komt dit idee vandaan?
In een recente thread over de dominantie van harde banden, had Jack voorstellen geformuleerd om de situatie te verbeteren, welke positief werden onthaald. Eén van de voorstellen was om de slijtage aan te passen aan de lengte van races, om op die manier een globale consensus te bereiken over de prestatie van de banden.

De reden achter dit voorstel is eenvoudig. Zolang banden gelijk slijten, ongeacht racelengte, zou het onmogelijk zijn om consensus te bereiken. Je kan bvb een volledige 25% race rijden op 1 set harde banden, zonder te moeten pitten. Of je kan een 50% afwerken met 1 stop en harde banden (het type waar iedereen over klaagt). Als we dus de slijtage aanpassen aan de lengte van de race zodat banden in 25% races tweemaal sneller slijten dan in 50% races, dan zullen we ook min of meer gelijke feedback krijgen over de bandenbalans. Dit zou moeten leiden tot ongeveer dezelfde ervaring over alle racelengtes.

Zelfs als er na de verandering nog klachten zijn over bandenbalans, dan kunnen we er sneller over de ganse lijn op inspelen, omdat de klachten waarschijnlijk dezelfde zullen zijn voor iedereen en niet enkel voor competities met een bepaalde racelengte.


Dit is een vertaling van deze officiële aankondiging van Jack Basford.
md-quotelink
medal 5000
6 years 81 days ago (edited 6 years 81 days ago)
Mijn god...dan worden races op S nog lastiger in 100%. Wij doen soms 5,6 of 7 stoppers en die winnen van H. Dus bij 100% races wordt het dan nog lastiger om S of SS te gebruiken. Nu zal iedereen bij 100% races op H gaan rijden. Ik heb geen zin om 10 keer te pitten in een race...dat werkt niet. Het leuke was dat bij 100% verschillende strategiën mogelijk waren.
Snap dat er dingen moeten veranderen want gisteren was bij één van onze rijders SS 4 stop even snel als H 3 stopper. Ze moeten de bandenslijtage eens goed op de schop nemen. Want ook deze verandering heeft negatieve gevolgen voor de managers die 45 minuten elke seconden online zijn om te racen. Zonde
md-quotelink
medal 5000
6 years 80 days ago
Timo
Mijn god...dan worden races op S nog lastiger in 100%. Wij doen soms 5,6 of 7 stoppers en die winnen van H. Dus bij 100% races wordt het dan nog lastiger om S of SS te gebruiken. Nu zal iedereen bij 100% races op H gaan rijden. Ik heb geen zin om 10 keer te pitten in een race...dat werkt niet. Het leuke was dat bij 100% verschillende strategiën mogelijk waren.
Snap dat er dingen moeten veranderen want gisteren was bij één van onze rijders SS 4 stop even snel als H 3 stopper. Ze moeten de bandenslijtage eens goed op de schop nemen. Want ook deze verandering heeft negatieve gevolgen voor de managers die 45 minuten elke seconden online zijn om te racen. Zonde


De slijtage gaat juist omlaag van alle banden, hards gaat van bijvoorbeeld 3, naar 1,5 (bijna geen slijtage naar nog minder) en supersofts van 19 naar 9,5 (erg veel slijtage naar gemiddeld) als ik het goed begrijp. Dit maakt het juist beter om supersofts te gebruiken. Alleen in 25% races gaan banden sneller slijten, maar daar heb je het niet over.

md-quotelink
medal 5013 Super Mod
6 years 80 days ago
Correct Rik :)
In 100% races zou het nu juist meer mogelijk moeten zijn om een strategie zonder H te gebruiken. 
md-quotelink
medal 5000
6 years 77 days ago
Ahh wiskunde was nooit mijn beste vak op school. Natuurlijk *0.5 is dubbel ipv de helft.
Ben benieuwd!
md-quotelink
medal 5000
6 years 76 days ago
Onze race vanavond (Duitsland 100%) was echt een thriller. Vanaf de start volle bak op de super softs. Nu races standaard met 4 keer super softs uitgereden kunnen worden, wordt het nog meer het zoeken naar de juiste combinatie van Benzine/weer/PL. Van te voren instellen op 3 stops met hard en PL 2 is niet meer voldoende voor de punten.
Op het podium 2 manager die er niet vaak staan maar er nu dankzij de agressieve manier van racen toch zijn gekomen.

En nee, dat ik won is niet de reden dat ik zo positief ben ;-)
md-quotelink
medal 5013 Super Mod
6 years 76 days ago
Ben blij om positieve feedback te horen, meestal wordt er alleen maar geklaagd dat er iets niet goed is op de forums :D
Ga deze thread sluiten en een nieuwe starten met de nieuwe aankondiging van Jack zodat alle feedback in de nieuwe thread kan komen, er zijn nog wat extra wijzigingen gebeurd. 
md-quotelink
md-lock This topic has been closed by the moderator
angle-double-left ios-arrow-back 1 ios-arrow-forward angle-double-right

You must be logged in to post a reply.