ios-personmd-notifications md-help-circle

Profile

  • Guest
    medal 0
  • Posts: 21
  • Post Likes: 3765

Notifications

  • No Unread Notifications

Guide
Giriş seviyesi için rehber

warning
This thread is closed. Threads older than 6 weeks are closed automatically. To continue this discussion, create a new thread.
angle-double-left ios-arrow-back 1 2 ios-arrow-forward angle-double-right
medal 5000
3 years 328 days ago (Last edited by Mert Yiğit 3 years 233 days ago)
Rehber değerli yorumlarınıza göre tekrar yazılmıştır .

1. OYUN ve LİGLER

Oyun basit web ve mobil tabanlı bir menajerlik  oyunudur . Kendinize ait bir takım oluşturup , diğer yarış takımı sahiplerinin oluşturduğu lige girebilir yada hızlı yarış seçeneği ile yarışabilirsiniz  . Ancak hızlı yarış kısmında sizlerden daha ileride takımlar olabileceğini unutmayın .Lig tercihine gelecek olursak ligler tek araçlı yada çift araçlı ligler olmak üzere ikiye ayrılır . Her ligin kendine özel yarış takvimi ve saati vardır tercih kısmında lig yazısının altına bakarsanız yeşil kutucuklarla günleri hemen yanında ise yarış saatini görebilirsiniz.
Ayrıca tecrübeli oyuncuların tavsiyelerine yer verecek olursam ;
''aktif liglerde eksiklerinizi çabucak toparlanır''

1.1 ANA SAYFA

Oyuna ilk başladığınız anda her yeni sekmeye girdiğinizde sizlere bu sekmelerin ne işe yaradığını ve burada ne yapabileceğinizi söyleyen ufak bir rehberle karşı karşıya geleceksiniz ancak bu yeterli değildir aşağıda FORUM yazısını görürsünüz içeriye dalıp dilindeki rehberi bulursunuz ama o ne hiçbir şey anlamıyorsunuz hadi beraber bu kafa karışıklığını yok edelim. Öncelikle ana menüde ne işe yaradığını bilmeyen yoktur ama bilmiyorsan hemen söyleyeyim . Ana sayfaya geldiğinde bir posta bir göz ve 3 nokta göreceksin hadi işe bunlarla başlayalım . Posta simgesine bastığında arkadaşına yada soru sormak istediğin birine mail gönderebileceğin yanıtlayabileceğin yada teknik direktörünün her yarış sonu sana verdiği bilgileri görebileceğin bir yer .Burada mesajı yanıtlayabilir silebilir veya arşivleyebilirsin  . Göz simgesi ise başka liglerin o günkü yarışlarını takip edebileceğin yerdir yada birden fazla hesabın varsa ve şifreyi tekrar yazmak istemiyorsan filtreleme seçeneklerini kullanarak kendi yarışını da bulabilirsin . Gelelim üç noktaya  , burada ise yapabileceğin üç şey var başkasına ait beğendiğin pilotlar ve teknik ekipten birkaçını buraya kaydedebilirsin , not oluşturabilirsin yada başka kişileri veya ligleri arayabilirsin . Buraya kadar geldiysek hemen altta hızlı yarış seçeneğini görürsünüz onun altında ise bir lige katılmışsanız sonraki yarışın nerede olacağını havanın durumunu ligdeki diğer takımların pratik seanslarını ve hazırlık durumunu göreceksiniz hemen altında daha önceden yarış yaptıysanız son yapılan yarıştaki durumları takip edebilirsiniz . Yan tarafta ise haberleri ve arkadaş listesini göreceksiniz ve tabi ki size özel teklifi de oradan ulaşabilirsiniz .

1.2 SONRAKİ YARIŞ

Sekmeye ilk geldiğinizde size pistin şeklini , araç uyumluluğunu , öne geçme şansını , yakıt tüketimini ve lastik aşınmasını göreceksiniz . Yarış pistine göre bu veriler değişecektir hemen altta pist verisine gelirseniz burada tüm zamanların en hızlı turunu ayrıca sizin de bu pistte daha önce yarış yapmışsanız o yarışın verilerini göreceksiniz . Bu seçeneğin hemen yanında pistin bu günkü hava durumu tahminini göreceksiniz . 2'nci seçeneğe gelirseniz pratik seansı için araçlarınızı gerçek yarışlardaki gibi ayarlayıp pilotlarınıza göre pratik seansı yapıyorsunuz . pilot fotoğrafının yanında aracın kendisine göre uygun olan , süspansiyon , kanat seviyesi ve araç yüksekliğinin ne durumda olduğunu turdan sonra pilot belirtir ayrıca burada farklı lastik türlerini de kullanarak aşınma oranına ulaşabilirsiniz eğer aracınız bir yarıştan çıktıysa pilot fotoğrafının yanında size uyarı verecektir ''Aracımız iyi durumda sayılmaz , İyileştirelim mi?'' yazısını göreceksiniz altta ise kırmızı buton ile parça ve motor değişikliği yapabilirsiniz . 3'ncü ve son seçenek ise strateji yarışların vazgeçilmezi burada yapabileceğiniz çok şey var . İlk olarak pilotun isteği gözümüze çarpıyor burada strateji kurması size kalmış ister tek ister 4 pit stop yapın size kalmış , lastik seçimine gelince fark edeceksiniz ki bir lastiğin kaç tur kullanacaksınız ve yanında kaç litre yakıt kullanacağınızı ayarlayabiliyorsunuz hemen altta ise yarış tur sayısı ile stratejinize göre kaç tu atacağınızı belirten bir kutucuk var ayrıca yan tarafta ise gelişmiş seçeneklerde eğer yağmur başladığında kaç milimetre olduğunda ve bundan hemen kaç tur sonra geçiş yada yada yağmur lastiğine geçiş yapacağınızı ayarlayabiliyorsunuz . Ayrıca altta bunun tam tersi geçerli yağmur kesildikten kaç tur sonra hangi lastiğe geçiş yapabileceğinizi seçebilirsiniz .

1.3 ARAÇLAR

Araç sekmesine gelirseniz karşınıza birçok bilgi içeren bölümler göreceksiniz peki bunlar ne işe yarıyor . Araçlarınıza iyi baktığınızı düşünecek olursam Ar-ge bölümünden her yarış sonrası aracınızın performansına ilişkin bazı bilgiler göreceksiniz . Burada eksikliklerinize iyi bakın daha sonra yarış sonrası tasarım binanızdan 1 tane araştırma puanı gelecek daha ilerideki seviyelerde ise bu artacaktır araştırma puanınızı en etkili olacak şekilde kullanın yani hızlanma , frenleme , yol tutuşu , yere basma ve yakıt ekonomisi şeklinde öncelik verebilirsiniz ayrıca Ar-ge bölümündeki tik işaretini teke indirin yine sıraladığımız seçeneklere öncelik verebilirsiniz . Şimdi gelelim aracınızın motor , yakıt ve tekerine . Seçeceğiniz her tedarikçinin size bir getirisi ve götürüsü vardır dikkat etmeniz gereken saydığım 5 seçenek sizin için öncelik olsun . 

Can Aslan'a göre
''Genel olarak elit ligi için söylüyorum bu beşli sezon sonuna kadar gelişim yapmak için yetiyor bu beşli geliştikten sonra diğer 3 tasarım (soğutma, dayanıklılık, lastik ekonomisi) aracınızda aşırı bir değişim sağlamayacaktır. Son ve genel olarak gelişmekte olan liglerde gördüğüm en büyük problem tasarım puanının hepsini ligin %80'i hızlanmaya veriyor. Bu oyunda tasarım puanı kadar araştırma gücümüz yani ar-ge kısmımız da çok önemli ve ufak tefek farklı gelişimler ile sürekli hızlanma geliştirip aynı geliştirdiği yeri araştıran rakiplerinize büyük bir fark atabilirsiniz. Saydığım 5 ana gelişim dalından herhangi birisi ile sezona başlamak ve sezon içinde bu yönleri geliştirmek size büyük bir kazanç sağlayacaktır. Yeni bir lige katılırken veya sonraki sezon için güçlü bir araç yaratmak istiyorsanız baş tasarımcınızın zayıf yönü asla saydığım ana 5 seçenekten olmaması gerekiyor. Sezon içinde kullandığınız baş tasarımcılar sizin gelecek sezon için aracınızı oluşturuyorlar.
Örneğin : 15 yarışlık bir sezonda baş tasarımcınızın iyi yönü hızlanma zayıf yönü dayanıklılık olur ise iyi yön size her yarış 3 puan zayıf yön 1 puan baş tasarımcı ile alakası olmayan yön ise size 2 puan sağlayacaktır. Yani gelecek sezon aracınız hızlanma : 15x3 = 45 puan dayanıklılık :15x1 = 15 puan diğer yönler ise 15x2 = 30 puan olarak başlar. Baş tasarımcınız ve teknik direktörünüz her zaman sizin menajerlik seviyenizde olması gerekir
.''

1.4 PİLOTLAR ve TEKNİK EKİP

Pilotlar ve Teknik ekip kısmına geldiğinizde ve herhangi bir ekip üyesini üzerine basarsanız detaylı olarak isim , yaş ,  yetenek
ve sözleşme kısımlarını göreceksiniz pilot ve teknik ekibinizin yetenekleri farklıdır . Pilotları eğiterek yeteneklerini artırabilirken teknik ekibi ise ofis binasını yükselterek moralini yükseltebilirsiniz . Ayrıca buradan yeni bir ekip üyesi atayabilir  yada satabilirsiniz .

1.5 EĞİTİM 

Eğitim bölümünde ise pilotlarınızın eğitimlerini istediğiniz zaman ayarlayabilirsiniz ayrıca üst kısımda değiştirme simgesini pilotlarınızın yetenek , fiziksel ve zihinsel olmak üzere eğitebilirsiniz . Her eğitim sonunda pilotlarınızın sağlığı gidecektir burada ise saat başına %5 yenileme oranı ile eğitim saatlerinizi ayarlayabilirsiniz . 

1.6 GENEL MERKEZ

Genel merkezler oyunun bir diğer önemli hususudur . Burada 6 farklı bina göreceksiniz ; Tasarım , İmalat , Ofisler ve konaklama , Simülatör , Teknoloji ve gençlik akademisi vardır sırasıyla ;

1.6.1 Tasarım 

Tasarım binası size her yarış sonu bina seviyesine göre araştırma puanı verir .

1.6.2 İmalat 

İmalat binası her yarış sonunda bina seviyesine göre parça üretimi sağlar . 

1.6.3 Ofisler ve konaklama 

Teknik ekibinizin moralini yükseltir .

1.6.4 Simülatör

pilotlarınızın eğitim verimini yükseltir .

1.6.5 Teknoloji

DRS ve KERS verimini yükseltir .

1.6.6 Gençlik akademisi 

Yeni pilotlar yetiştirmenizi sağlar . 

1.7 TRANSFER

Transfer menüsüne geldiğinizde 2 seçenek sizi karşılıyor ''pilotlar'' ve ''teknik ekip'' burada herhangi bir ekip üyesine bastığınızda açık arttırma süresini yeteneğini ve teknik bilgilerini göreceksiniz ayrıca hangi fiyata ve jetona teklif verip alabileceğinizi göreceksiniz bu seçenek size kalmış .
 
1.8 LİG

Katıldığınız ligle alakalı bilgiyi , ligdeki takımların konuşmalarını , lig takvimini ve puan durumunu görebileceğiniz yerdir ayrıca yapılan oylamalara katılabilir yada ligle ilgili bilgi alabilir , ligi paylaşabilir yada ayrılabilirsiniz .

1.9 SIRALAMALAR

Bulunduğunuz ligdeki herhangi bir sınıfın sıralamasını yada kendi sınıfınızın sıralamasını görebileceğiniz sekmedir . ayrıca daha önceki sezonlara bakabilir yada pilotların sıralamasını da buradan görebilirsiniz .

1.10 TAKIM

Buraya geldiğinizde ise takım logosunu , ismini aracın görünümünü ve ekip üyelerini görebilirsiniz bunlar ''GENEL BAKIŞ'' seçeneği altındadırlar istatistikler kısmına gelirseniz takımınızın katıldığı ligler , şampiyonluklar , yarışlar , galibiyetler , podyumlar ve pole pozisyonlarını göreceksiniz (pole position = sıralama turlarında en hızlı turu atan ve grid de 1. sırayı alan kişiye verilen unvan )  .

1.11 MENAJER 

Kendi profilinizi düzenleyebilir , seviyenizi kontrol edebilir , biyografinizi , katıldığınız ligler , şampiyonluklarınız , yarış sayınız , galibiyetleriniz , podyumlar ve pole pozisyonlarınızı göreceksiniz  .

1.12 MALİ DURUM 

Günlük ve Sezon olmak üzere kar ve zararınızı inceleyebilir sponsor anlaşması imzalayabileceğiniz sekme .

1.13 ONUR LİSTESİ

Global olarak tüm oyuncuların saygınlık seviyelerine ve profillerine bakabileceğiniz sekme . 

1.14 FORUM 

Forum insanlarla etkileşime girebileceğiniz , soru sorabileceğiniz ve birçok konuda tartışma açabileceğiniz  bir yerdir topluluk kurallarına uyarak deneyimli kişilere soru sorabilir ve pek çok ligle alakalı bilgi edinebilirsiniz . 

1.15 MARKET

Markete geldiğimizde size ana menüne verilen özel teklifi tekrar göreceksiniz . Ayrıca jeton , yatırım , parça ve motor tedarik edebilirsiniz ayrıca İGP menajerin kendi ürünlerine de buradan ulaşabilirsiniz . 


1.16 SAYGINLIK
Oyun içerisinde profil veya yarış sonrası durum bildiriminde ne kadar deneyim puanınız var görebilirsiniz ayrıca onur listesi sekmesinde kendinizi takip edebilir profilinizde eğer saygınlık puanını saybederseniz en yüksek saygınlık puanınızı ve hangi sezonda yapıldığı yazar . Bazı ligler belirli saygınlık puanı sınırı koyabilir ve oyuncuları bu lige davet edebilir .
  
  
2. OYUN İÇİ GELİŞİM ve YÜKSELTMELER


2.1 ARAÇLAR , PİLOTLAR ve TEKNİK EKİP 

Yarış sonrası araçlarınız hasar alır . Bu hasarları onar bölümde halledebilirsiniz . Lige başlamadan önce size 50 parça ve 20 motor stokları verilir . Tek araçlı liglerde stok sorunu olmaz ancak çift araçlı liglerde bu sayı yetmeyebilir burada forumda bulabileceğiniz daha detaylı rehberde ;
''iki araçlı liglerde benim önerim her yarış sadece bir araca motor yenilemenizdir'' denmiştir.
Ayrıca aracınızın baş  tasarımcısının iyi ve zayıf olduğu yönleri vardır . Zayıf olduğu yönleri kapatmanın belirli yolları vardır yarış sonu tasarım puanı yada yakıt , lastik ve motor tercihleriniz araç puanlarına etki eder .
Pilotlar ve teknik ekip bir diğer husustur . Oyun size kendiliğinden bir ekip ve iki pilot verecektir tavsiyem durumunuz iyi olasıya kadar elinizdekilerle idare etmektir aynı doğrultuda bir başka tecrübeli kişi ise ;
''Oyuna katıldığım ilk zamanlarda ekonomik krizi yaşamış biri olarak, 10. seviyeye kadar tüm ekibiniz oyunun size  ilk verdikleri olsun. Kesinlikle  pilot, teknik ekip almayın. Hele Doktorun sözleşmesini hiç yenilemeyin sistem size otomatik verecektir. İleri seviyelerde ve paranızın çok olduğu zamanda yenileyebilirsiniz. Bina yükseltmelerine, ideal kurulum yapmaya boşa Jeton harcamayın. İleride bu para ve Jetonlar çok lazım olacak ve arayıp bulamazsınız.''
Ayrıca yarış öncesinde pilota eğitim vermeyin pilotunuzun sağlığı ne kadar fazla o kadar iyi sizin için . Yarış sonu ise eğitim verebilirsiniz benim tavsiyem fiziksel eğitimde olacaktır . Eğer pilotlarınızı yarıştan önce eğitim verdiyseniz endişelenmeyin mobil versiyonda belirli aralıklarla reklam izleyerek %5 sağlık yenilemesi yapabilirsiniz 1 saatte yapacağı %5 yenilemeyi ufak bir reklama sığdırabilirsiniz . Bu dediklerimi kanıtlar nitelikte olan tecrübeli isimlerden ise ;
''.Yarış sonrası pilot eğitimlerinizi hemen tamamlayın. Çünkü saat başı sağlıkları %5 artıyor . Diğer yarışa %100 sağlıkla başlasınlar.'' denmiştir.

2.2 SPONSORLAR ve MALİ DURUM

Sponsorlardan bahsedecek olursak sadece 2 sponsor alabilirsiniz . Birinci seçenekte en fazla jeton veren sponsoru ikinci seçenekte ise en fazla para veren sponsoru tercih edin . Ayrıca market kısmında , mobil varyasyonda reklam izlemek karşılığı para ve parça desteği sunulmaktadır . Ayrıca oyunun sosyal mecralarını takip ederseniz size 3m$ verecektir kesinlikle almanızı öneriyorum . Tecrübeli isimler ise bu duruma ;
''sponsorları 3 jeton olsun diğeri ise en sağdaki olsun''
''Sponsorlardan Garanti Geliri en yüksek olanları seçin. Sponsor pirimi yarışta hedef tutturduğunuz zaman kazanırsınız. Eğer ekonominiz eksiye doğru giderse inanın düzeltmesi zor oluyor. '' denmiştir . 

2.3 YÜKSELTMELER 

Takımınızın belirli binaları vardır seviye beşe kadar tasarım , imalat ve ofisler ve konaklama seçenekleri vardır ilk olarak seviye 5 e kadar bile olsa tasarıma yatırım yapın çünkü her yarış sonrasında size tasarım puanı verir bu da aracınızın eksikliklerini tamamlamanızı sağlar . İmalat bölümü ise size yarış sonu parça sunar . tecrübeli isimler bu husus hakkında ;
'' binalar konusunda tasarım ve teknoloji binası +1 tanede tedarik binası (reklam izlemiyorsanız) geliştirin başka bir şey yok.'' denmiştir
(Bu konuyla alakalı araştırma yapıyorum o yüzden fazla bilgi veremiyorum)

Ayrıca aşağıdaki yorumlara bakmanızı şiddetle tavsiye ederim bu yazıda kullanılan bir çok şey yorumlardaki isimlere aittir . Destekleri için teşekkürler , ayrıca rehber konusunda ne kadar yol kat edersem o kadar serileştirmeye çalışacağım . Forumda bir husus hakkında soru sormaya çekinmeyiniz .
Sağlıcakla kalın .

2.4 PİLOTLAR

Pilotlar her yarış sonrası sağlık kaybeder ve bu sağlık saat başı %5 yenilenir . Pilotlarınızdan en iyi verimi alabilmek için iyi bir eğitim ve yarışa %100 sağlıkla çıkartmak . Belirli seviyeye kadar yüksek para gerektirecek pilot almayın yeni başladığınız için seviyenizde bir o kadar hızlı yükselecektir bu hızlı gelişim ise pilot yıldızı ve bina yıldızını etkileyecektir yani seviyenize binalar ve pilotlar yetişemeyecektir . İlk 3 yükseltmenin teknoloji , tasarım ve imalat olduğunu belirtmiştik en son ofislere ondan bir önce ise gençlik akademisine önem verin .

2.4.1 GENÇLİK AKADEMİSİ 

Gençlik akademisinden pilot çıkarmak için öncelikle simülatör seviyesinin yüksek olması gerekiyor kulağa pahalı olarak gelse de kendi akademinizden çıkan pilot size uzun vadede kar sağlayacaktır . Ayrıca pir pilot bulmanız ve onu almanız jeton gerektiren bir iş bu yüzden jetonlarınızı biriktirmelisiniz . Ayrıca akademiden pilot ilk çıktığında 315.5 K$ maaş alır ve her yenilenen kontrat için %10 daha fazla para alır . basit bir oranlama ile ;

315.5 k$   %100
    x           %10
------------------------------                      Yani 2. kontratta sizden 315.5 K$ değil 347.05 K$ alacak .
100 . x = 315.5 . 10
        x= 31.55 K$ 

Tabi bir de akademiden çıkan pilot öyle hemen mükemmel olmuyor çıkan pilotun eğitimi de var . Çıkan pilotları hemen yarışa çıkarmanız kötüdür ve eğitimini kötü etkiler kötü derken şunu kastediyorum çok hızlı deneyim kazanacağı için verdiğiniz eğitimler az işlevi olacaktır . Mümkünse 6. seviyede çıkarın 2 tane pilot çıkarmayın bu size ekstra para kaybettirir .

  
md-quotelink
medal 5000
3 years 327 days ago
ortada bir emek var iyi yazma bile belli başına emek var ama..

genel olarak yanlışların daha fazla.. insanlar neden yeni başlayan lige giriyor ? bu yanlış çünkü eğitici bi olay yok. gerilerde kalması ve oyunda keyif almamasına neden olursun..  (aktif liglerde eksiklerinizi çabucak toparlanır)

motor konusunda çift lig tek ligde durum başkadır..   ve bulunduğun  EĞİTİM LİGİ  en iyi liglerden bi tanesidir.. eğitici açısından lig duvarını aktif kullanmanı öneririm. genel yardımcı rehberi var ona yönlendirmek daha sağlıklı.. 

ufak bi destek bilgisi -- sponsorları 3 token olsun diğeri ise en sağdaki olsun-- binalar konusunda tasarım ve teknoloji binası +1 tanede tedarik binası (reklam izlemiyorsanız) geliştrin başka bişey yok+ 

güncellemenin durumuna göre sadece araç tasarım puanlarınızı  sadece hızlanma+ frenleme+ yere basma+yol tutuş bunlara verin diğerleri gereksiz. etkisi çok çok az diyelim çöp yani+

bt alıcaksanız 8 seviyeden önce almayın.  8den sonra  10 12  diye alın sonrada  her seviyede 1 alın td  ( bt önceliğiliniz 4 özellikleri birisi olumlu tarafı olsun )   doktor almayın bile

şoför konusunda artık çoğu ligler şoför desteği sunuyor.  liginizde kalıcı ve ortamınız iyi olursa ..

son olay oyun çaylak ve pro konusunda seviyeniz 13 ve öncesi ise ben oyun oynamıyorum dersiniz çünkü çok farklı seviyeler..

bu oyun öyle 1 2  ayda bişey yapamazsınız diğer straleji oyunları başlangıçta keyiflidir bu oyun ise sonradan keyıflıdir..

önceliğiniz kesinlikle arkadaş ortamı olsun ki hepsini keyif alırsınız

MERT doğru yolda olduğunu görmek mutluluk verici açık ve net DESTEĞİMİZ SONSUZDUR SANA KESİNLİKLE  :) 

ve inancım TÜRKİYE EĞİTİM LİGİNİ  çok daha aktif ve iyi bir lig yapacağına inanıyorum.. bence sen ve arkadaşların yaparsın
md-quotelink
medal 5000
3 years 327 days ago
Mert güzel bi çaba içerisindesin. İlhanın dediği gibi yazında bazı hatalar var. Daha sağlıklı bir rehber oluşturmak için ya biraz tecrübe edinmelisin ya da tecrübeli isimlerden destek alarak yazmalısın. Eminim birçok isim yardımcı olmak isteyecektir. Güzel bir başlangıç rehberi oluşturacağından şüphem yok emeğine sağlık.
md-quotelink
medal 5000
3 years 326 days ago (Last edited by Murat ALBAYRAK 3 years 316 days ago)
Mert kardeşim emeğine sağlık. EĞİTİM LİGİ'nde beraberiz zaten. Bu sezon sonu büyük ihtimalle PRO Lige çıkacaksın. Şimdiden başarılar. Senin de bahsettiğin gibi ligimize yeni katılan tüm arkadaşlara oyun hakkında bilgi içeren iki link ve ligimizin kuralları hakkında otomatik olarak HOŞ GELDİN mesajı yolluyorum. Linkin biri Kayhan POLAT (kulakları çınlasın) kardeşimin yazdıkları. Ayrıca katılan arkadaşlara bana sordukları soru doğrultusunda bildiklerimi özelden mesaj yolluyorum. Hiç kimseyi boş geçmedim.

Oyuna katılan herkes oyunun genel kurallarını ve tüm geliştirmelerini vs. en az 10. seviyeye kadar az da olsa bir şekilde öğreniyor ve öğrenmek zorunda. Yeni katılan ve katılacak tüm arkadaşlara öncelikle sabırlı olmalarını, bu oyunun uzun soluk bir oyun olduğunu, seviye yükseldikçe lig yarışlarında önce ilk 10'a, daha sonra ilk 3'e ve liderliğe odaklanıp daha fazla heyecan duyacakları bir yarış ve rekabet içine girecekler. Ayrıca düşme hattındaki arkadaşlarda düşmemek için ellerinden geleni yapacaklar. Zaten 3 ligin de (Çaylak-Pro-Elit) ayrı ayrı heyecanı var.

Oynarken öğrendiklerim ve deneyimlerimden YENİ BAŞLAYACAK arkadaşlara çoğu arkadaşın bildiği bir kaç tavsiyem olacak.

1. Öncelikle yarışlarda ONLİNE olmaya çalışın. Olamayacaksanız kesinlikle kurulumunuzu yapın.  Kurulum yaparken pilotlarınızın pit stoplarına dikkat edin. Aynı anda pite girmesinler. İkinci araç fazladan beklemek zorunda kalacak ve zaman kaybı olacak. Ayrıca kesinlikle gelişmiş seçenekleri de ayarlamanızı tavsiye ederim. ONLİNE olursanız yarış içinde bir çok şeye müdahale etme şansınız var ve oyunda daha fazla zevk alırsınız.
2. Oyuna katıldığım ilk zamanlarda ekonomik krizi yaşamış biri olarak, 10. seviyeye kadar tüm ekibiniz oyunun size ilk verdikleri olsun. Kesinlikle pilot, teknik ekip almayın. Hele Doktorun sözleşmesini hiç yenilemeyin sistem size otomatik verecektir. İleri seviyelerde ve paranızın çok olduğu zamanda yenileyebilirsiniz. Bina yükseltmelerine, ideal kurulum yapmaya boşa Jeton harcamayın. İleride bu para ve Jetonlar çok lazım olacak ve arayıp bulamazsınız.
3. Sponsorlardan Garanti Geliri en yüksek olanları seçin. Sponsor Bonus'larını yarışta hedef tutturduğunuz zaman kazanırsınız. Eğer ekonominiz eksiye doğru giderse inanın düzeltmesi zor oluyor. 
4. Yarış sonrası pilot eğitimlerinizi hemen tamamlayın. Çünkü saat başı sağlıkları %5 artıyor.Diğer yarışa %100 sağlıkla başlasınlar.
5. Ligde şampiyonluk iddanız veya düşme tehlikeniz yoksa her yarış bir pilota motor ve parça yenileyin.
6. Araç tasarım puanlarınızı öncelikle HIZLANMA, FRENLEME, YERE BASMA ve YOL TUTUŞ'a dağıtın. 10. seviyeden sonra alacağınız Baş tasarımcınızın güçlü yönü bunlardan biri olsun, zayıf yönde bunlar olmasın. Baş tasarımcınız ve Teknik direktörünüzün seviyeleri seviyenize eşit olsun.
7. Bir an önce lig atlamaya çalışın. Şöyle ki: Çaylak ligden Pro'ya, Pro ligden Elit'e çıktığınızda sizin seviyenizden yüksek takımlar size fazla XP kazandıracak. Seviye atlamanız yani gelişiminiz daha hızlı olacak. Buna bağlı olarak Genel Merkez binalarınızdan öncelikle TASARIM, İMALAT ve TEKNOLOJİ binalarınız seviyenize eşit olsun.
8. PİLOTLAR için bir kaç şey söyleyeyim: 10. seviyeden sonra (en az 13-14. seviye de) GENÇLİK AKADEMİSİ'nden pilot çıkarmanız uzun vadede ekonomik açıdan çok yararlı olacaktır. Yaklaşık 313 K. maaş ile işe başlarlar ve %10 artışla, 50 yarışlık sözleşme yenileyerek devam ederler. Akademiden her araştırmaya 1 Token (Jeton), takıma transfer için ise 15 Token (Jeton) harcarsınız. İşte ''Paraları (Tokenleri) boşa harcamayın'' dediğim şey ilerde buralara harcamak için. Takıma alacağınız pilotun öncelikle yeteneğine (seviyenize eşit olmasına), yaşına (en genç 17 yaş çıktığını gördüm. 16 yaş çıkıyor mu? bilmiyorum), kilosuna (çok fazla kilolu olmamasına) dikkat ederek takıma alın. Pilotun tüm özellikleri eğitimle (her şeyi düşük olduğu için önce hızlı bir artışla, geliştikçe daha yavaş bir artışla) geliştirilebilir. Geliştirilemeyen tek şey YETENEĞİDİR. Kaç yetenekle takıma transfer ettiyseniz öylece devam edersiniz. 20 yetenek pilot çıkarmanız için seviyenizin biraz ilerlemiş olması ve GENÇLİK AKADEMİSİ binanızın seviyenize eşit olması lazım. SİMÜLATÖR binanızda seviyenize eşitse daha iyi ve hızlı eğitim sağlarsınız. Her araştırmada 20 yetenek pilot çıkacak diye bir şey de yok tabi. DENEYİM ise her 10 yarışta bir artar. İdeal kilo erkek pilotlar da 51kg, bayan pilotlar da 46kg’dır. Dayanıklılık ise 20 olana kadar ilk önce FİZİKSEL EĞİTİMLERİNİ tamamlayın, daha sonra diğerlerine geçin. Genelde pilotlar 36 yaşından sonra her an emeklilik isteyebilirler.
md-quotelink
medal 5000
3 years 325 days ago
murat albayrak gayet açıklayıcı ince detaylarıda soru cevap olarak halledilebilir :) 

şampiyonluk için bunlardan fazlası olması gerekli. bu sadece üst sıraları zorlamaktır.. 

benden kat kat iyi biliyorsun o ince detayları :) o kulaklarını çınlattığımız kayhan polat olmasa varyaaa  burdan selam iletiyorum ona :)
md-quotelink
medal 5000
3 years 320 days ago
Faydalı Bir Başlık Açtığınız İçin teşekkür ederim,

En Azından Yeni Başlayanlar Ve Az-çok Bilenler için Faydalı bir Başlık Olur, Yeni Rehber Oluşturmanız Bile Mutluluk verici, Kayhan Abinin Akıla Gelmemesi Elde Değil.Emekleri Şahsım Adına çoktur.
md-quotelink
medal 5000
3 years 320 days ago
türk kullanıcılarda katılım çok az daha vahih durumu ise kalıcı üye sayısı çok daha az şuanda emin ol 1 kişinin en az hesap sayısı 2 3 hele bazıları var 10 15 20 rakamlara ulaşıyor çok şaşırıyorum bukadar mı işssiz güçsüzler ordusu sosyal hayatı olmayan. sadece 10 hesaba girip ayar yapmak kontrol etmek oyun için aktivite vs 2 saatten başlıyor..

 neyse konumuz o değil    yeni ligler yeni kalıcı kullanıcılar hep mevcut oyundaki oynayanlar bu durumda işin gerçek kısmı lige ilk defa başlayan insanlara gittiği ligi iyi ise gelişmesi ve oyun sevgiisi kısa sürüyor yoksa biraz uzun sürüp cesareti varsa lig değiştirmek için türk ligide aktiflik konusunda sayılı orada seviyor. 

sonuç olarak yeni rehbere gerek yok. güncelleme herzaman değişir..

temel bilgi  bina konusu teknoloji+ tasarım
araç gelişimi  hızlanma+frenleme+yol tutuş + yere basma  (güncelleme gelmediği sürece bunlar temeldir)
td bt 8 seviye kadar olumlu yönü  üstteki 4 olumsuz yönü dayanıklılık+ soğukma olma mantıklı doktorua gere yok
straleji her ligin uzunluğu ve kuralları var   SS+s+m önceliktir  (bazı liglerde ceza olarak hard veriyorlar)kurallar olunca bunlar yoksa S tak git
yarıştada push seviyesi çok önemli sabit push yok zate viraja girerken gazı kökle 1den Sol 5 e viraj çıkışı 1 (yarıştan yarışa değişir)
yarış 50 ise 1 pit 75 ise 2 100 ise 3+4  (lig kuralları)
şoför konusunda hiç almayın mevcut ligde kalıcı uzun iseniz zaten size destek sunarlar.
araç geliştirme konusunda  yukardaki 4 üzerini geliştirin öncelik doğal olarak hızlanma olur ama değişmeli diyelim.. 

yani bu temmeller üzerinde gidelim

bide bazı liglerde kurallar gereği satma drs alacakken krs basma yasaktır... buda bana saçma geliyor ( straleji bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın misali arkadaş en iyi straleji rakibinin kazanacak stralejisini bozmaktır. drs alırken satmaktır. gerçek yarışlarda drs vermek için çabamı sarf ediyorlar ? rakipler vermeme lastiği yaktırma stralejisini bozma çabasına girmektir. ama bizim insanımız işine gelince gerçek yarışlarda böyle değil diyor ama nasıl oluyorsa drs zamanı yaptığın etik değil diyor. gerçek yarışta rakibin ağır dur ben yavaşlayayım da şuna drs vereyim mi diyor gibi )

durum bukadar basit..  straleji oyununda  stralejisi tutan değil herkesin tutarsa  herkes kazanmayacağına göre tek.. 
md-quotelink
medal 5037
3 years 311 days ago
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.

md-quotelink
medal 5000
3 years 311 days ago (Last edited by Can Aslan 3 years 311 days ago)
Bora
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.



Türkiyenin kralları ligine dem vuruyor. Her oyunun bir metası vardır ve her pistin kendine has özelliği vardır. Yarış içinde kardeşlikten ziyade bir hamle dakikası saniyesi vardır eğer sürekli birilerine drs vermeme çabasına girersen ister istemez kendini mahfetmiş oluyorsun. Drs avantajının düşük olduğu bir pistte farklı bir strateji yaparken rakibini satma veya daha fazla kers bastırma hamlesi yapmak gayet mantıklı bir stratejidir ama bu da maalesef %20 ye denk geliyor. Pistlerin %80ninde oyunu bilen 3 kişi olduğunu düşünelim 1 kişi sürekli kers basıp satıyor diğer iki kişi birbirinden drs alıyor. Bu sistemde birbirinden drs alan 2 takım drs alamayan oyuncuya göre her tur ortalama 0.3 saniye daha hızlı gider. Bu tarz bir sistemde de oyunu bilen oyuncular genel olarak satmaktan ziyade daha fazla kers koruyup yarış sonuna nasıl taşıyabilirim hesabı yaparlar. Kısaca gereksiz satış yapmaya çalışmak rakiplerinize yarışı nasıl daha iyi verebilirim düşüncesinden farksızdır. Rekabet ve sertlik kers basıp satmak değildir. Kardeşlik birbirinden drs almak değildir. Olaylara mantık açısından bakmak gerekiyor 


İnsanların genel olarak yeni kurulan bir ligi tercih etmesi gayet normal ve güzel birşeydir. Oyuna yeni başladığımda benim gibi gelişen ve benim seviyemde olan aktif insanlarla yarışmak fikri çok hoşuma gidiyordu. Bu yüzden zamanında Süper çaylakları tercih etmiştim. Gelişmiş bir ligde çaylak ve pro liginde aktif oyuncu sayısı bulmak çok zor oluyor 2 3 kişi yarışmak pek tat vermiyordu. Süper çaylaklar yeni kurulmuş bilen bilmeyen herkes düşük seviyede ve sadece çaylak ve prosu olduğu için aktifliği gayet güzeldi ve insanlar çok tercih ediyordu. 
md-quotelink
medal 5000
3 years 311 days ago

Bora
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.


Oyle dusunmen hatali bence diyorsunki gercek hayatda kersmi vardi bu yuzden drs kacmak diye bir sey yok evt gercek hayatda kers yok o zaman kersi hic kullanmayalim ondekine yaklasmak icin kers var kacmak satmak icin yok ha cok mantiksiz bazi yarislarda satislar sayeainde kazandim ve onuda soyleyim bende fazla kisiyi satmiyorum cunki yaris stilime uygun diyil ama satmak lazimsa basar kerai satarim


md-quotelink
medal 5000
3 years 311 days ago
Can
Bora
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.



Türkiyenin kralları ligine dem vuruyor. Her oyunun bir metası vardır ve her pistin kendine has özelliği vardır. Yarış içinde kardeşlikten ziyade bir hamle dakikası saniyesi vardır eğer sürekli birilerine drs vermeme çabasına girersen ister istemez kendini mahfetmiş oluyorsun. Drs avantajının düşük olduğu bir pistte farklı bir strateji yaparken rakibini satma veya daha fazla kers bastırma hamlesi yapmak gayet mantıklı bir stratejidir ama bu da maalesef %20 ye denk geliyor. Pistlerin %80ninde oyunu bilen 3 kişi olduğunu düşünelim 1 kişi sürekli kers basıp satıyor diğer iki kişi birbirinden drs alıyor. Bu sistemde birbirinden drs alan 2 takım drs alamayan oyuncuya göre her tur ortalama 0.3 saniye daha hızlı gider. Bu tarz bir sistemde de oyunu bilen oyuncular genel olarak satmaktan ziyade daha fazla kers koruyup yarış sonuna nasıl taşıyabilirim hesabı yaparlar. Kısaca gereksiz satış yapmaya çalışmak rakiplerinize yarışı nasıl daha iyi verebilirim düşüncesinden farksızdır. Rekabet ve sertlik kers basıp satmak değildir. Kardeşlik birbirinden drs almak değildir. Olaylara mantık açısından bakmak gerekiyor 


İnsanların genel olarak yeni kurulan bir ligi tercih etmesi gayet normal ve güzel birşeydir. Oyuna yeni başladığımda benim gibi gelişen ve benim seviyemde olan aktif insanlarla yarışmak fikri çok hoşuma gidiyordu. Bu yüzden zamanında Süper çaylakları tercih etmiştim. Gelişmiş bir ligde çaylak ve pro liginde aktif oyuncu sayısı bulmak çok zor oluyor 2 3 kişi yarışmak pek tat vermiyordu. Süper çaylaklar yeni kurulmuş bilen bilmeyen herkes düşük seviyede ve sadece çaylak ve prosu olduğu için aktifliği gayet güzeldi ve insanlar çok tercih ediyordu. 

ayn bu soyledıklerınde haklısın kersı dogru yerde baskmak lazım rakıblerını satmak mantıklı dıyıl drs onemlı oldugu pıstde.bızde mesala takımlar var ben ve Onur abı gıderken arkamızda baska bırısını beslıyorsak ve o bıze tehdıdse bız onu satarız ya fark acarız yada ona daha fazla kers bastırıb bıze yaklastırırz.soyledınya oyunu bılen 3 kısı 1 kers basıb satsa mantıksız olur dıye bız 2 kısı takım olub o 1 tanesını satıyoruz.satıs yapmak oyunun ana kuralıdır derım ben


md-quotelink
medal 5000
3 years 311 days ago
mansur
Can
Bora
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.



Türkiyenin kralları ligine dem vuruyor. Her oyunun bir metası vardır ve her pistin kendine has özelliği vardır. Yarış içinde kardeşlikten ziyade bir hamle dakikası saniyesi vardır eğer sürekli birilerine drs vermeme çabasına girersen ister istemez kendini mahfetmiş oluyorsun. Drs avantajının düşük olduğu bir pistte farklı bir strateji yaparken rakibini satma veya daha fazla kers bastırma hamlesi yapmak gayet mantıklı bir stratejidir ama bu da maalesef %20 ye denk geliyor. Pistlerin %80ninde oyunu bilen 3 kişi olduğunu düşünelim 1 kişi sürekli kers basıp satıyor diğer iki kişi birbirinden drs alıyor. Bu sistemde birbirinden drs alan 2 takım drs alamayan oyuncuya göre her tur ortalama 0.3 saniye daha hızlı gider. Bu tarz bir sistemde de oyunu bilen oyuncular genel olarak satmaktan ziyade daha fazla kers koruyup yarış sonuna nasıl taşıyabilirim hesabı yaparlar. Kısaca gereksiz satış yapmaya çalışmak rakiplerinize yarışı nasıl daha iyi verebilirim düşüncesinden farksızdır. Rekabet ve sertlik kers basıp satmak değildir. Kardeşlik birbirinden drs almak değildir. Olaylara mantık açısından bakmak gerekiyor 


İnsanların genel olarak yeni kurulan bir ligi tercih etmesi gayet normal ve güzel birşeydir. Oyuna yeni başladığımda benim gibi gelişen ve benim seviyemde olan aktif insanlarla yarışmak fikri çok hoşuma gidiyordu. Bu yüzden zamanında Süper çaylakları tercih etmiştim. Gelişmiş bir ligde çaylak ve pro liginde aktif oyuncu sayısı bulmak çok zor oluyor 2 3 kişi yarışmak pek tat vermiyordu. Süper çaylaklar yeni kurulmuş bilen bilmeyen herkes düşük seviyede ve sadece çaylak ve prosu olduğu için aktifliği gayet güzeldi ve insanlar çok tercih ediyordu. 

ayn bu soyledıklerınde haklısın kersı dogru yerde baskmak lazım rakıblerını satmak mantıklı dıyıl drs onemlı oldugu pıstde.bızde mesala takımlar var ben ve Onur abı gıderken arkamızda baska bırısını beslıyorsak ve o bıze tehdıdse bız onu satarız ya fark acarız yada ona daha fazla kers bastırıb bıze yaklastırırz.soyledınya oyunu bılen 3 kısı 1 kers basıb satsa mantıksız olur dıye bız 2 kısı takım olub o 1 tanesını satıyoruz.satıs yapmak oyunun ana kuralıdır derım ben




Tabiki de düşüncen de haklısın ama ben tek pilotu baz alarak söylemiştim çift pilot veya takım olayında çok farklı sistemler var. Tek pilotta kers için çok farklı varyasyonlar var sadece satış olarak düşünemeyiz ama satışta mantıklı olduğu sürece oyunun bir parçası. 
Tek pilotta takım yapma olayında ise satış yarı mantıksız olarak düşünülebilir çünkü o satışı gerçekleştirmek için 2 oyuncudan birisinin kendisini feda etmesi gerekiyor. Ben bireysel başarıya önem verdiğim için bu bana ters geliyor
md-quotelink
medal 5000
3 years 311 days ago
Can
mansur
Can
Bora
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.



Türkiyenin kralları ligine dem vuruyor. Her oyunun bir metası vardır ve her pistin kendine has özelliği vardır. Yarış içinde kardeşlikten ziyade bir hamle dakikası saniyesi vardır eğer sürekli birilerine drs vermeme çabasına girersen ister istemez kendini mahfetmiş oluyorsun. Drs avantajının düşük olduğu bir pistte farklı bir strateji yaparken rakibini satma veya daha fazla kers bastırma hamlesi yapmak gayet mantıklı bir stratejidir ama bu da maalesef %20 ye denk geliyor. Pistlerin %80ninde oyunu bilen 3 kişi olduğunu düşünelim 1 kişi sürekli kers basıp satıyor diğer iki kişi birbirinden drs alıyor. Bu sistemde birbirinden drs alan 2 takım drs alamayan oyuncuya göre her tur ortalama 0.3 saniye daha hızlı gider. Bu tarz bir sistemde de oyunu bilen oyuncular genel olarak satmaktan ziyade daha fazla kers koruyup yarış sonuna nasıl taşıyabilirim hesabı yaparlar. Kısaca gereksiz satış yapmaya çalışmak rakiplerinize yarışı nasıl daha iyi verebilirim düşüncesinden farksızdır. Rekabet ve sertlik kers basıp satmak değildir. Kardeşlik birbirinden drs almak değildir. Olaylara mantık açısından bakmak gerekiyor 


İnsanların genel olarak yeni kurulan bir ligi tercih etmesi gayet normal ve güzel birşeydir. Oyuna yeni başladığımda benim gibi gelişen ve benim seviyemde olan aktif insanlarla yarışmak fikri çok hoşuma gidiyordu. Bu yüzden zamanında Süper çaylakları tercih etmiştim. Gelişmiş bir ligde çaylak ve pro liginde aktif oyuncu sayısı bulmak çok zor oluyor 2 3 kişi yarışmak pek tat vermiyordu. Süper çaylaklar yeni kurulmuş bilen bilmeyen herkes düşük seviyede ve sadece çaylak ve prosu olduğu için aktifliği gayet güzeldi ve insanlar çok tercih ediyordu. 

ayn bu soyledıklerınde haklısın kersı dogru yerde baskmak lazım rakıblerını satmak mantıklı dıyıl drs onemlı oldugu pıstde.bızde mesala takımlar var ben ve Onur abı gıderken arkamızda baska bırısını beslıyorsak ve o bıze tehdıdse bız onu satarız ya fark acarız yada ona daha fazla kers bastırıb bıze yaklastırırz.soyledınya oyunu bılen 3 kısı 1 kers basıb satsa mantıksız olur dıye bız 2 kısı takım olub o 1 tanesını satıyoruz.satıs yapmak oyunun ana kuralıdır derım ben




Tabiki de düşüncen de haklısın ama ben tek pilotu baz alarak söylemiştim çift pilot veya takım olayında çok farklı sistemler var. Tek pilotta kers için çok farklı varyasyonlar var sadece satış olarak düşünemeyiz ama satışta mantıklı olduğu sürece oyunun bir parçası. 
Tek pilotta takım yapma olayında ise satış yarı mantıksız olarak düşünülebilir çünkü o satışı gerçekleştirmek için 2 oyuncudan birisinin kendisini feda etmesi gerekiyor. Ben bireysel başarıya önem verdiğim için bu bana ters geliyor

evt feda konusunda yarısdakı tempoya bakıyoruz kım hızlıysa ona calısıyoruz genelde.bu yuzden sorun olmuyor o satıs konusunda.ben sadece Bora kardesımızın yazdıgına takıldım cok mantıksız geldı bana 


md-quotelink
medal 5000
3 years 311 days ago
Aslında şöyle düşünebilirsin ikiniz de uç noktalarda düşünüyorsunuz yani senin yazdıkların ona saçma onun yazdıklarının sana saçma gelmesi normal herkesin kendi fikri sonuçta  bana kalırsa ikiside yanlış. Belli bir aşamadan sonra yarış içindeki en önemli nokta kersi nerede nasıl ve ne kadar tasarruflu kullandığına bakıyor bu yüzden satmayız etmeyiz düşüncesi yanlış ama bu da bir düşünce. Diğer yandan herkesin takım arkadaşı aynı güçte olmayabilir birisi kendini ne kadar verimli takım arkadaşı için harcayabiliyorsa o kişi kazanır bunun da dengesini sağlayamazsınız maalesef. İki düşüncede oyunun istemeden de olsa dengesini bozuyor. Bu benim fikrim 
md-quotelink
medal 5000
3 years 311 days ago
Can
Aslında şöyle düşünebilirsin ikiniz de uç noktalarda düşünüyorsunuz yani senin yazdıkların ona saçma onun yazdıklarının sana saçma gelmesi normal herkesin kendi fikri sonuçta  bana kalırsa ikiside yanlış. Belli bir aşamadan sonra yarış içindeki en önemli nokta kersi nerede nasıl ve ne kadar tasarruflu kullandığına bakıyor bu yüzden satmayız etmeyiz düşüncesi yanlış ama bu da bir düşünce. Diğer yandan herkesin takım arkadaşı aynı güçte olmayabilir birisi kendini ne kadar verimli takım arkadaşı için harcayabiliyorsa o kişi kazanır bunun da dengesini sağlayamazsınız maalesef. İki düşüncede oyunun istemeden de olsa dengesini bozuyor. Bu benim fikrim 

ola bılır ama ben zaten yazdımya yarıs stılım satmak gıbı dıyıl becerdıyım kadar son tura kers saklarım ama benı bırı yavaslatıyorsa ve drs alıb benden beslenıyorsa agır yakıtken satarım ama Bora arkadasımız satmak dogru bır sey dıyıl dıyor ben dengede olan bırıyım ama Bora dıyorkı gercek hayatda kers yokdu ve drs kers basıb kacmak yanlıs.ama o kacmak yok dıyor hıc satmamalıyız dıyor.bende kers basıb nasıl yaklasıyorsak oylede gerekırse kaca bılırız dıyorum yoksa ben hep sona kers saklayan bırıyım


md-quotelink
medal 5000
3 years 311 days ago

mansur
Can
Aslında şöyle düşünebilirsin ikiniz de uç noktalarda düşünüyorsunuz yani senin yazdıkların ona saçma onun yazdıklarının sana saçma gelmesi normal herkesin kendi fikri sonuçta  bana kalırsa ikiside yanlış. Belli bir aşamadan sonra yarış içindeki en önemli nokta kersi nerede nasıl ve ne kadar tasarruflu kullandığına bakıyor bu yüzden satmayız etmeyiz düşüncesi yanlış ama bu da bir düşünce. Diğer yandan herkesin takım arkadaşı aynı güçte olmayabilir birisi kendini ne kadar verimli takım arkadaşı için harcayabiliyorsa o kişi kazanır bunun da dengesini sağlayamazsınız maalesef. İki düşüncede oyunun istemeden de olsa dengesini bozuyor. Bu benim fikrim 

ola bılır ama ben zaten yazdımya yarıs stılım satmak gıbı dıyıl becerdıyım kadar son tura kers saklarım ama benı bırı yavaslatıyorsa ve drs alıb benden beslenıyorsa agır yakıtken satarım ama Bora arkadasımız satmak dogru bır sey dıyıl dıyor ben dengede olan bırıyım ama Bora dıyorkı gercek hayatda kers yokdu ve drs kers basıb kacmak yanlıs.ama o kacmak yok dıyor hıc satmamalıyız dıyor.bende kers basıb nasıl yaklasıyorsak oylede gerekırse kaca bılırız dıyorum yoksa ben hep sona kers saklayan bırıyım




Doğrudur ben zaten bireysel bir yorum olarak değil genel lig yorumu olarak söyledim bu tarz şeylerde bir sınır yok maalesef. Bireysel olarak kersi olabildiğince mantıklı harcamaya hata yapmamaya uğraşmana sevindim. 

md-quotelink
medal 5000
3 years 311 days ago

Bora
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.


oyundaki drs noktası 1 tane gerçek yarışta daha fazla dimi ? açığıda böyle kapatıyor işte. neyse o da başka bi konu.. 

her ligin durumu dediğimiz gibi farklıdır... yoksa ozaman oyunu armağanın anlattığı gibi oynayalım olsun bitsin komut oyunları gibi hiç kendimizi yormayalım ön gruptaysa şu taktik arka gruptaysak bu taktik.. başka bi heyecanı geçirmeyelim.. straleji oyunlarının en büyük özelliği çok fazla taktik uygulanması.. ee bu igp geliştiricileri tembelliğinden biz kendimiz yenilik getiriyoruz.. çift lastiği sistem mi yaptırtıyor ?  

ligimizde  satış serbesttir çünkü o onun oyunu.. bu tür şeyler olmalıdır olacaktırda.  diğer türlü arkadaşlar çift lastik takın satmayın... şöyle eeee bu oyuncuların istediğimi nerede kaldı OYUN anlamı ? biz boşunamı 45 50 dk boşuna aktif oluyoruz takip etsin oyunu satmayacaksak push kapatsın en öndeki aracıda iyise pitleri iyi ise yarış sonuna kadar krs kullanmaz son 1,5 tur full kerse basar önde kim varsa o zaten 1. olur süprizlere yer olmayan lig durumuna gelir.. 

oyunun son süpriz yapmasıda pitblog ve vsc aracı başkada bişey yok. davet ettiğin kişilere başarılarının devamını dilerim.. katı kuralların içinde olmaya niyetli değilim..  

md-quotelink
medal 5000
3 years 308 days ago

Bora
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.



Benim bildiğim gerçek yarışlarda 3 modlu pek ilgilenilmeyen ERS ( electric recovery system ( tam yazamamış olabilirim) ) var ama çok sık kullanılmıyor ancak hibrit otomobil oldukları için çok büyük farklar yaratabiliyor açıkçası 2021 kurallarında bu sistemon kaldırılıp kaldırılmayacağı ile ilgili bir açıklama yok eğer araç dinamikleri iyi olursa drs i kaldırabilirler

md-quotelink
medal 5000
3 years 305 days ago

John

Bora
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.


oyundaki drs noktası 1 tane gerçek yarışta daha fazla dimi ? açığıda böyle kapatıyor işte. neyse o da başka bi konu.. 

her ligin durumu dediğimiz gibi farklıdır... yoksa ozaman oyunu armağanın anlattığı gibi oynayalım olsun bitsin komut oyunları gibi hiç kendimizi yormayalım ön gruptaysa şu taktik arka gruptaysak bu taktik.. başka bi heyecanı geçirmeyelim.. straleji oyunlarının en büyük özelliği çok fazla taktik uygulanması.. ee bu igp geliştiricileri tembelliğinden biz kendimiz yenilik getiriyoruz.. çift lastiği sistem mi yaptırtıyor ?  

ligimizde  satış serbesttir çünkü o onun oyunu.. bu tür şeyler olmalıdır olacaktırda.  diğer türlü arkadaşlar çift lastik takın satmayın... şöyle eeee bu oyuncuların istediğimi nerede kaldı OYUN anlamı ? biz boşunamı 45 50 dk boşuna aktif oluyoruz takip etsin oyunu satmayacaksak push kapatsın en öndeki aracıda iyise pitleri iyi ise yarış sonuna kadar krs kullanmaz son 1,5 tur full kerse basar önde kim varsa o zaten 1. olur süprizlere yer olmayan lig durumuna gelir.. 

oyunun son süpriz yapmasıda pitblog ve vsc aracı başkada bişey yok. davet ettiğin kişilere başarılarının devamını dilerim.. katı kuralların içinde olmaya niyetli değilim..  



Eskiden tek DRS düzlüğü olan yarışlar bulunmaktaydı fakat FIA rekabeti arttırmak amacıyla 2. yada 3. DRS noktalarını ekledi . 


md-quotelink
medal 5000
3 years 305 days ago

Mert

John

Bora
şu kısıma takıldım, bazı liglerde drs alacakken kers basmak yasak. bizim lig böyle mesela. gerçek yarışlardan açmışken konuyu, gerçek yarışlarda kers kullanılıyormu? günümüzde böyle bir sistem mevcutmu? yada gerçek yarışlarda arkadaki araç mesafeyi  1 sn altına düşürdükten sonra belirli noktalarda serbest bırakılan drs'yi açabiliyorken, önündeki aracın drs noktasına geldiğinde, drs açıp uzaklaşmaya çalışmasına neden müsade edilmiyor. yada kastettiğiniz lig hangisi bilemem ama sizin bulunduğunuz ligde arkada giden oyuncular, önde giden ve onlardan daha hızlı olan araçlardan "yavaşlayın ve bize drs verin" gibi taleplerdemi bulunuyor.

her ligin kendine has tarzı vardır, misal TURKEY PREMIER LEAGUE'de biz son virajda drs alacakken kers basıp uzaklaşan tarz oyunculardan değiliz ve bu tarz oyuncularında ligimizde olmasını istemeyiz, bu tarz düşünen oyuncuların yan hesaplarınıda ligimizde görmek istemeyiz. çünkü bizim ligimizde uyguladığımız olay budur ve buna uymak istemeyen ama hesabını ama yan hesabını alıp farklı liglerde şansını deneyebilir. uyuyorsa buyurur gelirsiniz uymuyorsa yan hesaplarınızıda alıp gidersiniz.


oyundaki drs noktası 1 tane gerçek yarışta daha fazla dimi ? açığıda böyle kapatıyor işte. neyse o da başka bi konu.. 

her ligin durumu dediğimiz gibi farklıdır... yoksa ozaman oyunu armağanın anlattığı gibi oynayalım olsun bitsin komut oyunları gibi hiç kendimizi yormayalım ön gruptaysa şu taktik arka gruptaysak bu taktik.. başka bi heyecanı geçirmeyelim.. straleji oyunlarının en büyük özelliği çok fazla taktik uygulanması.. ee bu igp geliştiricileri tembelliğinden biz kendimiz yenilik getiriyoruz.. çift lastiği sistem mi yaptırtıyor ?  

ligimizde  satış serbesttir çünkü o onun oyunu.. bu tür şeyler olmalıdır olacaktırda.  diğer türlü arkadaşlar çift lastik takın satmayın... şöyle eeee bu oyuncuların istediğimi nerede kaldı OYUN anlamı ? biz boşunamı 45 50 dk boşuna aktif oluyoruz takip etsin oyunu satmayacaksak push kapatsın en öndeki aracıda iyise pitleri iyi ise yarış sonuna kadar krs kullanmaz son 1,5 tur full kerse basar önde kim varsa o zaten 1. olur süprizlere yer olmayan lig durumuna gelir.. 

oyunun son süpriz yapmasıda pitblog ve vsc aracı başkada bişey yok. davet ettiğin kişilere başarılarının devamını dilerim.. katı kuralların içinde olmaya niyetli değilim..  



Eskiden tek DRS düzlüğü olan yarışlar bulunmaktaydı fakat FIA rekabeti arttırmak amacıyla 2. yada 3. DRS noktalarını ekledi . 



bızım ıgp gerek yok cok mantıksız bır sey yapmıslar drs sevıyesı dıye bır sey 


md-quotelink
angle-double-left ios-arrow-back 1 2 ios-arrow-forward angle-double-right

You must be logged in to post a reply.