Maciej Pogorzelski medal 5000 5 years 207 days ago
Pytanie. Doszedłem w połowie sezonu. Warto szukać innego który się zaczyna dopiero co? Czy olać to i poczekać do końca tego sezonu?
Marek Laz medal 5000 5 years 207 days ago
Od czego zaleza prace badawcze?Chodzi o to ze nagle inzynier mowi ze mam male szanse na znalezienie poprawy i to w kazdej dziedzinie dlaczego?
Dawid Lyson medal 5000 5 years 207 days ago
@Marek to dlatego, że jesteś danym parametrem bolidu zrównany albo nawet lepszy, niż teoretycznie najlepszy bolid w Twojej lidze. W takiej sytuacji prace badawcze przekierowuj na parametry, których w porównaniu do innych z ligi jesteś w tyle
@Maciej Jeśli jesteś w rookie to zostań i ulepszaj bolid względem innych dzięki pracom badawczym i pkt designu. A z czasem będziesz konkurencyjny :)
@Patryk musi być zapełniona przynajmniej połowa maksymalnej liczby miejsc w lidze i wtedy włączą się awanse
@Mikołaj sprawa opon to temat rzeka i najlepiej, żebyś metodą prób i błędów sam wyczuł, kiedy i jakie działają najlepiej :) najważniejsze jest to, żeby ich nie przegrzewać, więc SS stosuje się w miarę możliwości krótko, ale do momentu, jak będą działać efektywnie czyli do mniej więcej 40%; S są najbardziej uniwersalne, bo i czasy kręcą dobre i zużycie jest na przyzwoitym poziomie; M najlepiej używać tylko wtedy, jak musisz pojechać dłuższy stint i dodatkowo temp przekracza 30st C, a S tyle nie wytrzymają. O H się nie wypowiem, bo pomimo przejechania kilkudziesięciu wyścigów jeszcze ani razu ich nie użyłem
Maciej Pogorzelski medal 5000 5 years 206 days ago
A jak jest z zawieszeniem? Kiedy używać jakie zawieszenie?
Dawid Lyson medal 5000 5 years 206 days ago
Rodzaj zawieszenia ustawiasz pod swojego konkretnego kierowcę. Jest do tego 5 okrążeń testowych przed każdym wyścigiem. W ich trakcie musisz tak manewrować parametrami prześwitu, poziomu docisku i właśnie wspomnianym zawieszeniem, żeby Twój kierowca stwierdził, że wszystko jest idealnie ustawione. Wbrew pozorom nie jest trudne trafić te ustawienia. A jak je znajdziesz, to możesz spisać w notatniku i będziesz miał ustawienia pod każdy tor na następne sezony ? ale nie jest to konieczne, bo jak załapiesz dobry schemat, to przed każdym wyścigiem 5 okrążeń testowych wystarczy, żeby ustawić bolid i nie będziesz musiał pamiętać, żeby te ustawienia zapisywać. Ja tak robię i jakoś te 5 okrążeń wystarcza, żeby trafnie ustawić bolidy ? oczywiście warto też podczas każdego treningu przetestować przynajmniej 3 rodzaje opon, żeby mieć porównanie, jak na danym torze zachowuje się konkretna mieszanka. Jak coś jest dalej niezrozumiałe, to pytaj. Sam się kiedyś uczyłem i wiem, jak to jest na początku ?
Piotr Cici medal 5000 5 years 205 days ago
Pytanie mam może ktoś wie ;p na jakiej zasadzie są dawane punkty do wszystkich umiejętności po końcu sezonu jest to losowe czy jak ?
Darek Speed medal 5000 5 years 205 days ago
Masz na myśli punkty rozwojowe bolidu, na początku sezonu? Jest to uzależnione od inżyniera i poziomu siedziby.
Maciej Pogorzelski medal 5000 5 years 205 days ago
Jeszcze pytanie. Jesli kierowcy wybieram ustawienia czyli prześwit itd. czy jak powie że idealnie przy temperaturze 12 stopni to czy dalej bedzie idealne jak zmieni sie temperatura? czy to tylko od toru zależne. A może od opon też?
Piotr Cici medal 5000 5 years 205 days ago (Last edited by
Piotr Cici 5 years 205 days ago)
Chodzi mi o to ze jak kończymy sezon to mamy max bolid rozwinięty. I gdy nadchodzi nowy sezon to bolid jest niedopracowany ale widać ze ktos inny ma od razu duzo lepiej rozwinięty bolid. Inżyniera mam na 4 gwiazdki a siedzibę na 10 i mimo to i tak mam duzo słabszy bolid niż inne osoby
Tak wyglada sytuacja po pierwszym wyscigu
I o te różnice mi chodzi.
https://zapodaj.net/5c0c56ce0782f.png.html Darek Speed medal 5000 5 years 204 days ago
@ Piotr, masz bardzo słabego inżyniera, dlatego masz bardzo słaby bolid. Minimum to 4.5*. Ale nominalnie powinni mieć 5*. Wtedy bolid będzie lepszy. Przynajmniej w kategorii mocnej strony inżyniera. Dyrektora też pewnie masz takiego samego? Do tego masz zaznaczone wszystkie kategorie rozwoju bolidu. A to oznacza że tylko 8% dostajesz różnicy jaka dzieli Twój bolid od najlepszego. 4 kategorie to max. Więcej się nie opłaca.
Marek Laz medal 5000 5 years 204 days ago
Co wyscig mam jakies punkty do samochodu z dzialu projektowego,i pytanie jesli ich nie wykorzystam to na nastepny wyscig bede mial ich dwarazy wiecej czy przepadna?
Darek Speed medal 5000 5 years 204 days ago
@Marek, Nie przepadną
Maciej Pogorzelski medal 5000 5 years 204 days ago
ponawiam pytanie: Czy prześwit itd ustawione idealnie zależy od temperatury? Np kierowca powiedział że jest git a temperatura była np. 12 stopni a jeśli będzie 28 stopni to może powiedzieć że jednak już nie git ?
Marek Laz medal 5000 5 years 204 days ago
W zakladce nastepny wyscig mozna sprawdzic aktualna pogode oraz prognoze.Jest tez w formie gwiazdek dopasowanie bolidu do toru.Dotej pory te dopasowanie bolidu do toru mialem na poziomie 2,5-3 gwiazdek,a mimo to wygrywalem wyscigi dublujac nawet 3 zawodnika na mecie trzy razy.Ostatni wyscig byl zaskakujacy,otóż dopasowanie bolidu mialem na 4 gwiazdki co jeszcze nigdy sie nie zdazylo i myslalem ze bedzie spokojny wygrana a tu nagle boty i w kwalach i w wyscigu sa szybsze odemnie i to na twardych mieszankach ja na ss notowalem nawet gorsze czasy a na mediumach to tracilem po 5 s na okrazeniu.Pytanie co zrobilem nie tak?
Darek Speed medal 5000 5 years 204 days ago
@Maciej. Ustawienia bolidu są uzależnione i przypisane do konkretnego toru. Pogoda nie ma na nie wpływu.
@Marek. Przegrzałeś opony lub zatankowałeś pod korek. Nie ma możliwości w normalnych warunkach by ss były wolniejsze niż h. W dodatku boty jeżdżą z reguły na medach. Jeśli były na hardach to znaczy że bolidy były ustawione i miały zaplanowaną strategię. A skoro byli szybsi to albo mają dużo wyższy lewel niż Ty, albo jechałeś na samych felgach.
Michał Gawiński medal 5000 5 years 204 days ago
Jak analizujecie dane z wyścigów? Chodzi mi tu głównie o możliwość pobierania i analizy plików CSV. Mam z nimi taki problem, że w strym dobrym Excelu nie ma takiego formatu czasu, który by dawał możliowsć analizy go jako liczby i trzeba się nieźle nagimnastykować. Pomyślałem, że są może specjalne narzędzia do analizy danych wyścigowych. Wiecie coś na ten temat? Pozdrawiam :)
Marek Laz medal 5000 5 years 204 days ago
@Darek,wlasnie ze opon pilnowalem i bylem jedyny online w wyscigu.Kwale na ss wygralem z minimalna przewagą nad botem na medach i wiecej paliwa mial niz ja.Dodam ze to nowy zawodnik ktory zaczął gre i mnie wyje....Moge zamiescic tu skrena z kwali to zobaczysz jakie bylyy czasy.A samochód mam najlepiej rozwiniety w lidze.Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze jechale. z slaba formą bolidu tzn.i silnik i zawieszenie bylo w polowie sprawne a boty moze wtedy zmienily zawieszenia i siilniki ale zeby to taka różnica byla?
Darek Speed medal 5000 5 years 204 days ago
@ Marek. Traciłeś nie 5 sekund na okrążeniu, a osiągałeś podobne czasy. Sprawdź Ekran Główny/ poprzedni wyścig. Nie ma sensu jechać ostatniego stintu na SS. Z kilku powodów. Supersofty są szybkie przez 3-4 okrążenia. W przypadku Belgii będą to 2-3 kółka. Więc już po 4 okrążeniach nie ciągnęły tak jak chciałeś. Dodatkowo inne opony niż SS lepiej pracują po kilku okrążeniach, kiedy dobrze się nagrzeją. Będziesz miał nauczkę że SS to opony kwalifikacyjne, i co najwyżej na pierwszy stint. Po drugie 4* dostosowania do toru to mam już w Australii, więc nie miałeś aż tak bardzo rozwiniętego bolidu. Zawodnik który dopiero co zaczął grę, może być bardzo doświadczonym graczem który założył sobie kolejne konto i zaczyna od zera, i wie co robić i jak. Co do uszkodzonych bolidów ... w zasadzie nie ma co komentować. Tak się po prostu nie robi. Na każdy wyścig bolidy muszą być naprawione i z wymienionymi silnikami. Pozdro i sukcesów życzę.
Bartson Greysone medal 5000 5 years 204 days ago
Mam py dot akademii ktos cos powie o niej więcej
Darek Speed medal 5000 5 years 204 days ago
Rozbudowywać. Na 11 lewelu można za 1 tokena losować kierowców z talentem nawet 20. Następnie za 15 tokenów podpisujesz z nim kontrakt profesjonalny. I odtąd mozna go trenować i wystawiać na wyścigi.