Na de recente update van bandenslijtage, volgt een tweede rondje aanpassingen: de update van de bandenprestaties.
Wat is er veranderd?
- Superzachte en harde banden zijn nu trager dan voorheen
- Medium banden zijn sneller dan ervoor
- Zachte banden zijn marginaal sneller dan voordien - waarschijnlijk niet eens merkbaar, een veel kleinere update dan die van de mediums.
- Alle banden worden minder snel warm, of moeten iets meer gepusht worden om op temperatuur te raken
Waarom deze veranderingen?
Deze veranderingen zijn bedoeld om de variabiliteit van strategieën in 50% races te verbeteren, en eindelijk de dominantie van harde banden te doorbreken in die racelengte. Het grootste deel van de feedback die we kregen na de update van de bandenslijtage was dat managers in 50% races tragere harde banden willen. Feedback van 100% races was overweldigend positief, en we hopen dat deze veranderingen die balans niet te veel zal verstoren en toch het racen in 50% races zal verbeteren.
We wilden ook de 'ideale temperatuur' van elke band veranderen, maar dit was omwille van technische redenen niet mogelijk zonder een update van de app, dus in plaats daarvan hebben we ervoor gekozen om de manier waarop banden hitte genereren te veranderen. Dit was iets dat we onmiddellijk konden doen zonder de app te updaten en onmiddellijk live konden implementeren. Dit heeft bijna hetzelfde effect en zou meer push opties mogelijk moeten maken voor niet-harde banden. Samen met de veranderingen in bandenprestatie brengt dit hopelijk ook de snelheid van de verschillende bandentypes beter in balans.
Om 12.02 GMT zijn alle oefenrondes van de voorbije 2 dagen verwijderd zodat iedereen zijn rondes opnieuw kan rijden en de nieuwe banden kan testen.
Dit is een vertaling van deze officiële aankondiging van Jack Basford.