ios-personmd-notifications md-help-circle

Profile

  • Guest
    medal 0
  • Posts: 21
  • Post Likes: 3764

Notifications

  • No Unread Notifications

Guide
OYUN BİLGİLERİ ve İPUÇLARI

md-lock
This topic has been closed by the moderator Bruno Brown
angle-double-left ios-arrow-back 1 2 3 4 ios-arrow-forward angle-double-right
medal 5276
1 year 255 days ago (Last edited by Berkay Kurt 1 year 161 days ago)
İPUÇLARI
...........................

PİLOTLAR:
Pilotlar saat başı %5 sağlık kazanır. Buna göre gece veya gün içinde bir kez, daha tekrar eğitim yapabilirsiniz. Yarış saatinde sağlıkları %100 olursa en iyi sonucu alırsınız. İlk Gelişecek üç merkez, Tasarım, parça ve teknoloji binaları olmalı. Onlar seviyenize gelince simulator. O biterse Gençlik akademisi. En son ofisler. Yeni olduğunuz için seviyeniz hızlı yükselecek, binalar size yetişemeyecek. Ama yine de para harcamayın. Biraz zaman alsa da ileride sizin seviye yükselme hızınız düştükçe size yetişecekler. Dayanabilirseniz 10. Seviye olana kadar yüksek maaşlı pilot almayın, elinizdekileri eğitin, transferde kullanacağınız jetonlar ve fazladan maaşlar size çok lazım olacak. Gençlik akademisinden önce eğitim simülatörünü geliştirmenizi söylememin sebebi şu. Akademiden çıkan pilotlar eğitimsiz olur. Onları transfer ettiğiniz anda maaş almaya başlarlar. Eğitimlerinin çabucak bitip asıl pilotunuz olması için simülatörün gelişmiş olması lazım ki, eğitimleri hızlı olsun ve 2'den fazla pilota maaş vermek zorunda kalmayın. Akademiden çıkan pilotların maaşları düşük olur ve uzun vadede bu size kâr ettirir. Ama kâr etmeden önce masrafı büyük. Her arama bir jetondur ve sistemin önerdiği her pilot iyi çıkmaz ama o jetonu alır sizden. Kaç denemeden sonra iyi pilot bulacağınızsa belli olmaz. Diyelim ki buldunuz. Bu sefer de onu takımınıza almak için 15 jeton vermeniz lazım. İşte bu yüzden ne tesis geliştirmeye, ne motor almaya jeton harcamayın. İleride sizin için çok önemli bir şampiyonluk veya ligten düşmeme mücadelesi verirseniz, araçlarınızın kazanacağı tek bir puana, alacakları bir üst sıraya bile ihtiyacınız olur, o zaman iki aracınıza da motor yenilersiniz. Ama o güne kadar her yarış bir aracınıza motor yenileyin ve bununda sırayla, yani dönüşümlü yapın, sürekli aynı aracı motorsuz bırakmayın. Bir yarış biri çıksın yeni motorla, diğer yarışta bir önceki yarışta eski motorla yarışan.
...
Pilot eğitiminde önce sadece fizik eğitimi verin. En ideali kilo erkeklerde 51, bayanlarda 46'dır ve dayanıklılıkta 20'dir. Yok eğer bir an önce yarışlara girsin derseniz, en azından dayanıklılık yeşil renge dönüşene kadar fizik eğitimine devam edin. Kilolar ise tam olmadan fizik eğitimini bitirmeyin. Bazen bu esnada dayanıklılıkta 20 olur zaten. Pilotlarınızı direkt yarışlara sokacaksanız, önce sürüş yeteneklerini yeşil yapın. Sonra zihinselde kırmızı yer bırakmayın, hatta mümkünse onları da yeşil yapın ve ondan sonra sürüş eğitimlerine devam edin, onlar 20 olana kadar da bırakmayın. Sürüş eğitimleri bitince, eğer 20 olmadan eğitim değiştirdiyseniz dayanıklılığı da 20'ye kadar yükseltin.

.....

AKADEMİDEN PİLOT ÇIKARMAK:
Akademiden pilot çıkarmak baştan pahalıya geliyor gibi görünse de, uzun vadede takımınıza kâr ettirecektir. Ama pilot çıkarmak için benim önerim en az 10. Seviye olana kadar beklemenizdir. Tabi akademi binası seviyenizde en az 10 olmalı. Daha doğrusu en az sizin seviyenizde olmalı. Hatta en iyisi 13 veya 14 seviyeye kadar bekleyip ondan sonra çıkarmak, hızlı ve iyi eğitim için daha da faydalı olur. Böylece hem istediğiniz ayarda pilot bulma şansınız artar, hem de çıkan pilotun yeteneği yüksek olsa da seviyesi sizden oldukça düşük olacağı için daha çok eğitim puanı alır ve daha çabuk eğitirsiniz. Akademiden her pilot arama denemesi bir tokendir. İyi bir pilot bulduğunuzda onu takıma almakta 15 tokendir. İşte bu yüzden başlarda sürekli token biriktirmeniz lazım, çünkü her jeton bastığınızda iyi pilot önerisi çıkmıyor karşınıza. Bu ilk başta çok pahalı gibi görünse de, akademiden çıkan pilot 312.5k maaşla işe başlayacağından ve her sözleşme yenilemede sadece %10 zam alacağından, zaman içinde size para kazandırmaya başlar. Hemde iyi kazandırır. Çünkü belli bir seviyeden sonra dışarıdan alınan pilotların maaşı ortalama 1milyon civarında olur. Her sezon 17 yarış olduğundan, bu 1 milyon maaş sadece 1 sezonda size 17 milyon kaybettirir. 5 sezon yarıştırsanız, 85 milyonunuz havaya uçar. Ama akademiden çıkan pilot sizde 40 sezon bile yarışsa, alacağı zamlarla beraber toplamda onun 5 sezonda harcattığını bile harcatmaz. Pilotu seçerken yaşının küçük, daha da önemlisi kilosunun düşük olmasına dikkat edin. Kilosu düşük pilotun eğitimi daha verimli, daha hızlı olacaktır, çünkü diğer eğitimlere daha çabuk geçersiniz.

.....

AKADEMİDEN ÇIKAN PİLOTU EĞİTMEK:
Akademiden pilot çıkarır çıkarmaz yarışlara sokmak üç açıdan kötüdür. Birincisi, pilot tecrübesizdir, ikincisi eğitimsizdir, bu ikisinden dolayı başaılı olamaz. Üçüncüsü de, siz eğitime devam ederken o yarışlara katıldığı için zamanla tecrübesi de artar ve artan her özellik pilotun seviyesini yükseltir. Seviye yükseldikçe de eğitimlerde alacağı puan düşer, sonra da eğitim hızları yavaşlar ve eğitimlerini tam istediğiniz düzeye getiremezsiniz. Akademiden çıkan pilotu yarıştırmadan eğitmek daha iyidir. Para kaybedersiniz ama takım kazanır. Sonuçta seviye hesaplanırken kilo hariç tüm özelliklerin ortalaması alınıyor ve deneyim de o hesaba dahil olduğundan, bir süre sonra seviyesinin bir tık daha yükselmesine sebep oluyor. Yapabilirseniz yıldızlar kırmızıya dönünce yarışlara sokmaya başlayın. Bir tecrübeli pilotunuz da daima takımda olsun, iki çaylakla yarışmayın ki bari sponsor hedefleriniz tutsun. Ve son olarak eğer akademiden pilot çıkarmaya karar verirseniz, iki pilotu aynı anda çıkarmayın ki, elinizde boş yere fazla pilot olmasın. Fazla pilot, fazla maaş demektir. Bir acemi pilotu takımınıza sokmanız daha iyidir. Bundan sonra ekonominiz iyiyse iki usta bir acemiyle devam edip, ustaları sırayla yarışa sokabilirsiniz. Ekonominiz kötüyse ustalardan birini satın. Bounus ödül parasına hak kazanmanız için bir aracınızın hedefi tutturması yeterlidir.

.....

ARAŞTIRMA ve TEKNİK EKİP:
En önemli şey, seviyeniz yükseldikçe, seviyesi sizden aşağıda kalan personellerinizi değiştirmenizdir. Tabi yıldızları da önemli. Ancak burada şuna dikkat edin. Bulunduğunuz ligte seviyesi sizden çok çok yüksek takımlar varsa, onlardan size fazla fazla xp geleceğinden siz çok çabuk seviye atlarsınız ve personelleriniz de binalarınız gibi sizden sürekli geri kalır. Bu yüzden bir sonraki seviye atlamanızın kaç yarış sonra olacağını iyi hesaplayıp, ekonomiden tasarruf için iki seviyede bir yenileme yapabilirsiniz. Ama bu sadece başlangıç seviyelerinizde olsun. İleri seviyelere geldiğinizde zaten sizin seviye atlamanız da yavaşlayacağından, siz yükseldikçe teknik personellerinizin seviyesini de yükseltin, yani yenilerini alın. Bulabilirseniz 5 yıldızlıları alın. Böylece siz seviye atladığınızda o en fazla 4buçuk yıldıza düşer ve zaten bu da yeterlidir. Transfer listesi genelde 4buçuk yıldızlı personellerle doludur. Araştırmalar sonucu aracınıza gelecek olan puanları BT (Baş Tasarımcı) belirler, TD (Teknik Direktör) yardımcı olur. Td aslen pite çabuk girip çıkma gibi yarış içi organizasyonlarını idare eder. Bt ve Td alırken seviyesinin sizden aşağıda olmamasına ve çok yaşlı olmamasına dikkat edin. Teknik personel 60 ve 65 yaşlarında emekliliklerini isterler.
Bunun yanında dikkat etmeniz gereken en önemli şey, zayıf yönlerinde HIZLANMA, FRENLEME, YOL TUTUŞ VE YERE BASMA (KERS veya BOOST'ta DENİR) olmamasıdır. Hatta güçlü yönlerinde bunlardan biri olanı bulursanız daha iyi. Güçlü yönlerinde bunlardan biri olsa da, zayıf yönünde de bunlardan biri varsa yine almayın. (Tam ters özelliklerde olan ikinci BT bulmadığınız sürece) Zayıf yönlerinde en önemsizden başlayarak sırasıyla DAYANIKLILIK, SOĞUTMA, LASTİK EKONOMİSİ ve YAKIT EKONOMİSİ olması çok çok daha iyidir. Siz de ARAÇ kısmının GENEL tarafında ki özellikleri işaretlerken, önceliği HIZLANMA ve FRENLEME'ye verin, yani bunları işaretleyip diğerlerini boş bırakın. Hızlanma ve Frenlemeden alacağınız fazla puan yoksa, yani gelişmiş takımlarla aranızda çok fazla fark yoksa, o ikisinin yerine veya tercihe göre yanlarına YOL TUTUŞ ve YERE BASMA şıklarını işaretleyin. Ama en çok puan tek işaretle gelir, bunu da unutmayıp en çok neye ihtiyacınız varsa, önce onu işaretleyin. İşte ilk 4 bu şekilde olmalıdır. Onlar %100 olunca, onların işaretlerini kaldırın ve YAKIT EKONOMİSİ ile, LASTİK EKONOMİSİ şıklarını işaretleyin. Burada da isterseniz en geride olanı tek seçebilirsiniz. Sezon sonuna kadar onları da doldurabilirseniz, SOĞUTMA ve DAYANIKLILIK özelliklerini işaretleyin. Sizin tasarım merkezinizden gelen puanları da aynen bu sırayla dağıtın. Eğer elinizde iki BT varsa, o Bt'nin zayıf yönüne araştırma işareti koymayın, yerlerini değiştirin. Böylece kötü araştırmanız kalmamış olur. İki Td ise gereksizdir, Bt iki olabilir ama Td tek olsun.

.....

KERS KULLANIMI:
Eski ismiyle BOOST, yeni ismiyle YERE BASMA olan kers kullanımı, yarışın 3. turundan itibaren DRS ile birlikte kullanıma açılır. (Drs ve Kers farklı şeylerdir ve birbirlerinden bağımsızdır) O andan itibaren pilot resimlerinin en sol tarafında KIRMIZI renkli PİL işareti aktif hale gelir ve siz basılı tuttuğunuz sürece araca hız kazandırır. Kers kullanırken dikkat edeceğiniz en önemli şey, baktığınızda sizden hızlı olan araçları geçmek veya geçilmemek için KULLANMAMAKTIR..! Çünkü onlar eninde sonunda sizin aracınızı geçerler ve sizin kersleriniz boşa gitmiş olur. Bunun yerine her pistte bir tane bulunan DRS düzlüğünden önce önünüzde ki araca yaklaşıp onun hava boşluğundan yararlanmak, yani DRS yakalamak için, ya da arkanızda ki araçla farkınızı 1 saniye ve üzerine çıkarıp ona DRS vermemek için kullanmalısınız. Ama arkanızda tren tabir edilen birden fazla araç konvoy yapmış haldeyse yine kullanmayın, çünkü birbirlerinden drs alacaklarından dolayı sizi yine yakalarlar. Ama önünüzde ki trenden kopmamak için kullanabilirsiniz, bu manada trenlerin içinde kalmaya çalışmak sizin için daha iyidir. Bir de önünüzde ki ve arkanızda ki araçların DRS kanatları açıldıysa yine kullanmayın, çünkü DRS kullanan bir aracı Kers ile geçemezsiniz. (Onun önünde başka araç yoksa ve drs almamışsa geçersiniz, ama o zaman da drs ile zaten geçeceğiniz için yine boşa kullanmış olursunuz, kullanmasanız daha iyi olur. Bunun yanında tek bir aracı yakalamak ve veya ona yakalanmamak için kullanabilirsiniz. Bunun için de en doğru yerler, önü uzun düzlük olan virajların çıkışlarıdır. Yani virajda yavaşlayan aracınızın hızını daha çabuk arttırmak için anlık dokunuşlarla kullanabilirsiniz. Ve son olarak, kers'lerinizi yarışın sonuna kadar idare etmeye çalışın. Bunu ayarlamak için yarışın toplam turuna bakın ve yarışın en az yarısı olmadan Kers'lerinizi yarının altına düşürmeyecek şekilde kullanmaya çalışın.

........

PUSH SEVİYESİ:
Pilot resimlerinin olduğu bölümde alt kısımda yatay bir çubuk vardır, push seviyesini buradan ayarlarız. Burada unutulmayacak ilk kural, push seviyesinin, yine pilot resminin yanında bulunan lastik sıcaklığı göstergesinin yukarı aşağı hareketli olan çubuğunu ortada tutacak şekilde ayarlanması gerektiğidir. Gösterge çubuğu kırmızı ve mavi renklerin arasında durmalıdır, ideal sıcaklık budur. Çünkü lastikler hem çok ısınırsa, hem de çok soğursa araçlar yavaşlar. Kırmızı sıcak taraf, mavi soğuk taraftır. Örneğin bir yarışa çıktınız ve lastik sıcaklığı göstergesi yükselip kırmızıya geldi, yükselmeye de devam ediyor. Bu durumda push seviyesini düşürmelisiniz. Push; gaza daha uzun basmak demektir. Aynı şekilde tam tersi olursa, yani sıcaklık düşerse, bu sefer de push yükseltmelisiniz. Küçük bir detay, çok virajlı bir bölüme gelirken de push seviyesini de bir miktar, keskin virajlarda biraz daha fazla yükseltebilirsiniz. Ama düzlüğe çıkar çıkmaz kısmalısınız, unutursanız lastikleriniz yanar. Yani pushla oynayabilirsiniz, ama yeter ki lastiklerinizi yakmayın. Push'u doğru yönetmek, virajlara girmeden yükseltmek, doğru yerde düşürmek, bu yarışın can damarıdır. Bunu iyi öğrenin, gerisinden korkmayın. Bu anlamda sıcaklık göstergesinin kırmızının ortalarında kalmasında sakınca yoktur. Push avantajı, ideal lastik sıcaklığının sağlayacağı avantajdan daha fazladır.

.....

LASTİK AŞINMASI:
Örneğin %12 aşınan lastik için, 100÷12=8.3 tur yapar. Bu durumda 12×8tur=%96 aşınma yapar. Ancak her tur zaten %12 kaybedeceğinden, bir tur sonra
%100-%12=%88kalır. Sonra bu %88'in %12'sini kaybedeceği için,
%88-%12=10.56 yapacağından, aslında daha az bir miktar aşınır. Yani ilk tur -12 kaybeden lastik, ikinci tur -10.56 kaybeder ve bu böyle azalarak gider. Böylece siz %96 hesaplamış olsanız bile, araç %25 veya %30 civarı lastik kaldığında pit yapmış olur. Zaten o yüzdelerden sonra araç iyice yavaşlar. Yani siz atılacak tur sayılarını hesaplarken, kaç turda %100'ü geçmeyeceğini bulun, o hesap size lastikler aracı tamamen yavaşlatmadan önce kaçıncı turda pite girmeniz gerektiğini kısa yoldan gösterir. Bununla ilgili çektiğim videoyu da Facebook grubundan izleyebilirsiniz. Lastiklerin en verimli ömrü ise %40 kalana kadardır. %40'ın altına düştükten sonra hızlarında azalma başlar. Burada pit mi daha avantajlı olur, yoksa birkaç tur atmanız mı daha avantajlı olur durumu pistten piste değiştiğinden buna siz karar vereceksiniz.

.....

HESAP BİRLEŞTİRME:
Oyuna kayıt olurken oyun sizden bir mail hesabı veya Facebook ile giriş yapmanızı ister. Gireceğiniz mail her zaman kullandığınız bir mail olsun. Facebook ile girerseniz de, sonra yine hesap eklemek istediğinizde, Facebook için kullandığınız hesap neyse onu girin. Eğer aynı maille açılmış olan Facebokk hesabınızdan başka bir takım daha oluşturursanız, sistem bunu bir süre sonra iptal eder, o takımınıza bir daha ulaşamazsınız. Önceden sadece "Hesabı bağla" seçeneğini kullananların Facebook ile açtıkları takımı devre dışı bırakıyordu, artık buna gerek kalmadan sistem bir süre sonra bunu fake takım olarak tespit ediyor ve devre dışı bırakıyor, takımı görseniz de giremiyor, yönetemiyorsunuz. İkinci bir takım oluşturmak istiyorsanız, muhakkak başka bir mail hesabı girin, yoksa takımınız kalıcı olmaz.

.......

TEDARİKÇİLER:
Motor, yakıt ve lastik tedarikçilerinde yeni düzenlemeyle beraber tedarikçilerin artı ve eksi bounusları var. Dilerseniz hiç bounus vermeyenlerle de yarışabilirsiniz. Bounuslu tedarikçi seçerken neye ihtiyacınız olduğu sizin aracınızın durumuna bağlı. Hızlanmada gerideyseniz veya onda ilerlemek isterseniz MURK, frenleme için TIFOSI motor seçebilirsiniz. Bunlar size seçtiğiniz özellik için +10 puan getirir fakat yakıttan veya bazı motorlara göre lastikten -6 puan düşürür. Bir özellik tamam olduğunda o tedarikçiyi değiştirmeniz daha iyi olur. Örneğin hızlanma veya frenleme full olmuşken
(çaylak üst sınırı 50, pro 80 ve Elite 100)
yol tutuş gerilerdeyse, motoru TOYOTA seçip o yönü diğer araçlara yaklaştırabilirsiniz. Pistleri iyi ezberleyip F1'de hangi tedarikçinin hangi pistlerde daha çok bounus verdiğine bakarak ona göre her pist için farklı tedarikçi seçtiğini söyleyen bir kardeşimizde vardı, ancak ben o kadar kafa yormadım ve her yeni sözleşme ücretli olduğundan bunu pek yapmadım. Dileyen keskin virajlı yarışlarda ani hızlanmaya veya düzlüğü çok olanlarda geç frenleme için frenlemeye ağırlık verebilir. Diyelimki siz frenleme Bounusu veren Tifosi seçtiniz. O zaman yakıt için Elves seçip +5 hızlanma, lastik için Goodyear seçip +5 yol tutuş sağlayabilirsiniz. Ama her bonusun eksi yönü olduğunu unutmayın.

.......

MOTOR YENİLEME ZAMANI:
Burada kafaların karıştığı yer, motorların sezon sonu mu yenilediğidir. Motor tedarikçisi ile sözleşme sezon sonları değil, 20 yarışta bir yenilenir ve tek araçlı liglerde motor tedarikçisi tarafından 10 motor verilirken, çift araçlı liglerde 20 motor verilir. 1 sezon ise 17 yarıştır. İşte bu yüzden aslında tek araçlı liglerde sponsor hedefini her yarış tutturmak için jetonla motor almanız gerekebilir. Ama çift araçlı liglerde her yarış sırayla sadece 1 aracınıza motor yenilerseniz, sponsor hedefini tutturma ihtimaliniz artar ve jetonla motor almak zorunda kalmadan daha çok yarışta bounus ödül parasını alabilirsiniz. Eğer sezonda şampiyonluk iddianız veya düşme riskiniz yoksa, iki araçlı liglerde benim önerim her yarış sadece bir araca motor yenilemenizdir. Tek araçlı liglerde jeton harcamadan motorları tüm sezona yetecek şekilde kullanmak isterseniz, iki yarışta bir motor yenilersiniz, o zamanda iki yarışta bir eski motorla yarışmak zorunda kalırsınız. Parçaları ise her yarışta yenileyin. İmalat binanızdan her yarış parça gelir. Zaten bir gün parça yenilemezseniz, ikinci gün bir gün önceki eksikle beraber yenileyeceği için daha fazla parça kullanır ve parçadan kâr edemeyeceğiniz gibi, bir yarış önce gereksiz yere aracınızı yavaşlatmış olursunuz. Ayrıca reklam seyrederek her gün 10 parça daha kazanma şansınız var. (Son güncellemeyle 5 parçaya indi sanırım) O yüzden parça için asla jeton harcamayın. Jetonla motor aldığınızda dikkat etmeniz gereken şey, tedarikçi sözleşme yenilemesine bir yarış kala tüm motorlarınızı kullanmanız gerektiğini unutmamanızdır. Çünkü sözleşme yenilendiğinde, isterse yedekte 50 motorunuz olsun, hepsi sıfırlanır ve size 20 motor verilir. O zamanda aldığınız ama kullanamadığınız motorlar ziyan olur. Jetonsuz olarak sözleşme yenileme zamanında verilecek olan 20 motorla başladığınızda da sezon içinde üç yarışta 2 aracınıza da motor yenileyebilirsiniz. Böylece 17 yarış sonunda artan 3 motorunuz ziyan olmaz. Sezonların son yarışlarından sonraysa araçlarınıza motor ve parça yenilemesini siz yapmayın. Çünkü her sezon son yarıştan sonra sistem hediye olarak bunu kendisi yapar. Bir de jetonla motor alırken yanlışlıkla parça almayın, basit bir şey ama bu hatayı yapıp, sonra da "Jeton verdim, motor yüklenmedi" diyen arkadaşlarımız oldu.

.............

İHALELER:
İhalelerde yoğun saatlerde çok insan teklif verir, teklif verilen personellere boş yere teklif vermeyin, bu oyunda parayla token alan çok oyuncu var, inatlarından bırakmazlar ihaleyi, giden tokenlerinizle kalırsınız. Bunun yerine gördüğünüz anda hiç teklif verilmemişse, basın 9 tokeni ve ihalesiz alın. Oldu ki teklif verdiniz, ihalenin bitmesine yakın başka teklif verenlerinde olduğunu görürseniz, o bir jetonu bırakın orada ve kaçın. Bari kalan jetonlarınız kurtulsun. Ha derseniz ki bende parayla token alacak  güçteyim, 30 tur, 40, 50, 60, 70 tur karşılıklı teklif verin durun, milletin en çok 9 tokene aldığını, siz 70 tokene alın. Ucuza personel bulmanın yolu gece geç saatlerde veya sabahın çok erken saatlerinde transfer listesini kontrol etmektir. O zaman teklif veren olmuşsa bile uyumuş oluyor, tek jetonla bile ihaleyi alabilirsiniz. Beğendiğiniz personellerin ihalelerini takip etmek için, ihale bitimlerine 2 dakika kalaya filan telefonlarınızdan geri sayım sayacı açabilirsiniz. Böylece dakikalarca başında beklemenize gerek kalmaz. Hala teklif veren yoksa teklif verin, tek jetona alın. Teklif veren olmuşsa, son saniyeye kadar bekleyip teklif verin ve teklif verenlerle üst tura geçtiğinizde yine aynısını yapıp son saniyeyi bekleyin. Bazen sizinle aynı planı yapıp hareketsiz bekleyen ve son saniyede teklif veren olur, o yüzden garanti olsun isterseniz son saniyede sizde teklif verin, en çok iki tokene almış olursunuz. İhalede kazanmak için isminizin en üstte kalması lazım. İhale listesi üç kişiliktir ama ilk turda listede görünmeyen başka teklif sahipleri de olabilir, o zaman üst tura hep beraber yükselirsiniz. Kimisi sonraki turlarda bu listeyi sadece kendi ismiyle doldurup diğerlerini saf dışı bırakarak üst tura tek çıkmayı, daha doğrusu ihaleyi garantilemek için son saniye üst üste teklif verir. Bu çok aşırı hız gerektiriyor, bu güne dek bir kez başardım ve bundan vaz geçtim. Bunun yerine son saniyenin yarısı geçtikten sonra verdiğim tek bir teklif beni o listeye daima soktu. Sonrasını karşımdakinin hırsına göre belirledim hep. Ustalaştıktan sonra bir kişiyle dalaştım, o son saniye üst üste teklif verenlerdendi, son saniyede 4 veya beş kez, belki daha fazla tıklayarak ismini listede tek bırakmaya çalışıyordu, ama son saniye biterken verdiğim anlık tek atış teklifler onu yıktı. Ben o personel için 9 tokeni zaten gözden çıkarmıştım, token durumum da iyiydi, 7 turda pes etmek zorunda kaldı ve aldım personeli, o ise ortalama 3 kez üst üste bassa, 3x7tur= 21 token, hatta belki daha fazlasını harcadı, o yüzden pes etti. Ha bir daha onu da yapmadım, gerek yok. Bunu neden anlattım? O sistemin pekte iyi sonuç vermediğini belirtmek için. O yüzden son saniyenin yarısından sonra teklif vermeye kendinizi alıştırın, çok daha iyi. Son olarak dost tavsiyem, tanıdığınız birinin ihaleye teklif verdiğini görürseniz siz girmeyin, birbirinizle inatlaşmayın, başka bir sürü personel var. Bunun bir oyun olduğunu ve amacın eğlenmek olduğunu unutmayın.

.......

KURULUM, PİTLER, YAKIT AYARLARI:

Kurulumları  yaparken çok işinize yarayacak olan pistlere göre süspansiyon sertliğini, sürüş ve kanat yüksekliklerini gösteren bir kurulum tablosu var. Bu tabloyu forumda ve Facebook grubumuzda bulabilirsiniz. Tablo sadece kuru hava kurulum değerlerini içerir, çünkü yağış yüksekliği değiştikçe sürüş ve kanat yüksekliği değerleri değişir. O yüzden yağış için hazırlanmış bir tablo yok. Bazı seviyerlede +8, bazı seviyelerde +12, +15, hatta +20 yükseklik değerleri bile olabiliyor. Bunlara zamanla alışıp, yağış yüksekliğine göre o tabloya bakarak, kuru hava değerleri üzerine ekleme yapar ve öyle başlarsınız denemelere. Kanat yükseklikleri pilotların tecrübesiz olduğu hallerde o tablodan çok farklı çıkar. Sürüş yükseklikleri ise pilotların boylarıyla orantılıdır. Sizin pilotların değerleri o tablodan 2 veya 3 aşağı ya da yukarı çıkabilir, bunları her pist için ana sayfanızdaki NOTLAR kısmına kaydedin. Misal;
SÜRÜŞ YÜKSEKLİĞİ:
1. Pilot (Veya pilot ismi) +1
2. Pilot -2
Gibi.. 
Buradaki +1 tablodan 1 fazla, diğeri de tablodan 2 eksik demek. Bu değerleri not ederseniz, kurulum denemeleriniz daha verimli geçer çünkü ilk denemede tam değeri girmiş olursunuz. Zaten sonra nota bakmanıza da gerek kalmaz, ezberlersiniz. Ama birden çok hesabınız varsa yazmak yine en iyisidir.
 Örneğin Türkiye o tabloda 
Sürüş Yüksekliği  13
Kanat Yüksekliği   8'dir
Sizin  1. Pilot tabloya göre +1 olduğundan sürüş yüksekliği 14 olur. 2. Pilot -2 olduğundan, onun sürüş yüksekliği de 11 olur. Sonuç; 1. Pilotunuz 14x8, ikinci pilotunuz 11x8 ayarlarıyla yarışa çıkar. Boyu uzun pilotun sürüş yüksekliği düşük, boyu kısa pilotunki yüksek çıkar. Bazen de o tabloya denk gelir, çünkü örnek alınan pilotla aynı boy aralığındadır. Ama kanat yükseklikleri değişmez, sadece bilgisi az olan düşük seviye ve düşük yetenekli tecrübesiz pilotlar o değeri farklı söyler. Sizin seviyesi yüksek pilotlarınız varsa tabloyla aynı çıkacaktır.
...
Kurulum yaptınız ama yarışa giremeyecekseniz, gelişmiş ayarlar bölümündeki zorlama seviyesini çok dikkatli seçin. Sıcak bir havada S lastik ile zorlama seviyesini, yani Push seviyesini NORMAL seviyede bırakırsanız, o lastikler yarış içinde aşırı ısınır ve yavaşlayan araçlarınız olması gerekenden daha çok sıra kaybeder. Bu seçimi pistin aşındırma değerine ve sıcaklığa bakarak siz tahmin etmeye çalışacaksınız. Soğuk hava ve az aşınan pistte de yüksek seçeceksiniz mesela. Seçmezseniz bu seferde lastikler buz gibi olacağından araçlarınız yine yavaşlar. Örnek, KIŞIN Monaco. Tüm yarış boyunca SS lastik ve FULL PUSH ayarlamalısınız, gibi.
...
YAKIT ayarlarken şuna dikkat edin. Pratik turları, yani kurulum turları ideal yakıt miktarı ve ideal lastik sıcaklığı ile atılır. Buna göre yarış içinde genelde yüksek push kullanılacaksa, yakıt sizin kurulumda çıkan değerden biraz daha fazla harcanır. Eğer genelde düşük push kullanılacaksa, bu seferde az kullanılır ve pite girdiğinizde ya fazla yakıtınız kalır, ki bu fazladan ağırlık demektir, ya da aracınız fazladan bir tur daha atar ve de sizin pit hesaplarınız alt üst olur, sonraki pite beraber girme riski de ortaya çıkar. Özellikle yarışa giremeyecekseniz bunlara çok dikkat etmeli, çok risk görürseniz son pitinizde 0.(2.3.4) yerine, 0.(6.7.8) yakıt alabilir, son tur fazladan bir pit daha yapmalarından kurtarabilirsiniz. Ama online iseniz öyle almayın, eşit araçlarda yakıtın gram ağırlığı bile turlarda saliselere, o saliselerde yarış sonu saniyelere dönüşüyor ve sonucu belirliyor. Bazı yarışlarda örneğin 15 tur atacakken, 14.9 hatta 14.8 turluk yakıtlar aldığım olur. Riskli mi? Riskli. Ama bazen o riski almak gerekiyor. Yakıt sıfır bile kalsa aracınız kısa bir süre daha gider hızından kaybetmeden. Ama bunu abartmayın, yolda kalırsınız. Bir de tam pite girecekken son bir turu full push ile attıysanız, yakıt öneri miktarı değişir. Ya da düşük pushta unuttuysanız size yakıtı aşırı aldığınızı gösterir, siz de orada yakıtı atacağınız tura düşürüp yarış içinde push yükseltirseniz o yakıt sizi yolda bırakabilir. Bunlara çok dikkat edin, zamanla alışacak, yarış içinde yakıt miktarını güncellemeyi öğreneceksiniz. Kurulumda ayarladığınız gibi bırakmaktan daha iyidir yarış içi güncellemek.

............

DOĞRU SPONSOR SEÇİMİ:
Eğer garantiye gitmek isterseniz, ki ben sürekli öyle yaparım, o halde sizi kâra geçirecek, sponsor hedefi tutmadığında da en az zarar ettirecek olan seçim; 1. Sponsor olarak 3 token verenlerin içinden, bounus'u da fazla vereni, 2 sponsor olarakta garanti parayı en çok verenler arasından yine bounusu da en fazla veren olmalıdır. Ha ileride her yarış hedef tutturur hale gelirsiniz, gözünüz keser, o zaman ikincil sponsor olarak bounusu en fazla verenler içinden, garanti parayı da en fazla vereni seçebilirsiniz. Ama birincil sponsoru hiç değiştirmeyin, o daima 3 token verenlerin içinde, bounusu da en fazla veren olmalıdır. Sadece Bounusu fazla verip, garanti parayı ve tokeni az veren sponsorları seçmenin riskli olacağını unutmayın. İki gün hedefiniz tutmazsa ettiğiniz kâr uçar, zarara bile girersiniz. O yüzden en doğrusu garantiye gitmektir. Sponsor ismi vermemin oyunun geliştiricileri açısından sıkıntı olabileceğini düşündüğümden doğru sponsor isimlerini burada veremiyorum, tarifimden bulmaya çalışın, göreceksiniz. Dileyen, kendisi tespit edemeyen, ya da emin olamayan Facebook grubumuza girip isimlerine bakabilir, orada paylaştım. Facebook Grubumuza gelmek için iGP MANAGER EĞİTİMLERİ TÜRKİYE ismine tıklayabilirsiniz. Hepinize eğlence ve heyecan dolu iyi yarışlar.
md-quotelink
medal 5212
1 year 254 days ago
Türkçe yazılmış en geniş rehber. Kimse yorum yapmaz, soru sormazsa bu başlık sistem tatafından otomatik kapanır..
md-quotelink
medal 5034
1 year 253 days ago
Çok güzel bir konu olmuş teşekkürler
md-quotelink
medal 5176
1 year 253 days ago
Çok faydalı olmuş her yerine sağlık 😀
md-quotelink
medal 5114
1 year 252 days ago
Güzel
md-quotelink
medal 5276
1 year 252 days ago
İnşallah yeteri kadar açık ve işe yarar olmuştur ve inşallah herkes görüp faydalanır. Facebook grubunda linki olan anlatımlı kurulum videomu da tekrardan çekeceğim fırsat bulunca çünkü o videoyu çekerken lastik aşınma değerleri farklıydı, bir güncellemeyle o değerleri değiştirdiklerinden yenisini çekmek şart oldu. Faydalı olabilirsek ne mutlu bize.
md-quotelink
medal 5086
1 year 252 days ago
daima 3 token verenlerin içinde, bounusu da en fazla veren olmalıdır. Bir de unutmayın, bu seçim risklidir, iki gün hedefiniz tutmazsa ettiğiniz kâr uçar, zarara bile girersiniz.

BUNUN YERİNE 2 JETON VEYA PARAYI YÜKSEK VEREN GELİRİ YÜKSEK OLANLARI SEÇMEK DAHA MANTIKLI YOKSA 17 YARIŞ BOYUNCA SÜREKLİ YARISI KAZANAN ADAM görmedim HEDEFİ tutulamaz ki av prof ve gelişmiş lig ise o zaman  daha riskli ve motor seçimi her yarış sadece 1 pilot a motor  Veren adamın aracı 2 ci aracı daima sonuncu olur ve o adamın hedefi pole almak ise 2 aracına da her yarış değil de 2 yarış ta bir motor vermek zorunda ve bu adamın itibar puanı na da zarar verir 
md-quotelink
medal 5276
1 year 251 days ago (Last edited by Kayhan Polat 1 year 251 days ago)
Konuyu yanlış yerinden kopyalamışsın Sahra Yoldaş. Riskli olan seçimin, Sadece Bounusu fazla olup, garanti parayı az veren sponsoru seçmenin olduğu anlatılıyor orada. Yani yanlış olan garanti parayı ve tokeni az verenleri seçmek. Üst kısmıyla beraber oku lütfen. Birincil sponsorda garanti ödül tokendir zaten. Orada TOKEN'İ en çok verenlerin içinde, bounusu da en fazla olanını seçin yazıyor, bounusu fazla verip tokeni az vereni seçin yazmıyor. Ama demekki kafa karıştırıcı olmuş, orayı daha çok insanın anlayabileceği hale getireyim hemen. Artı motor yenileme kısmında bahsedilen iki yarışta bir motor yenileme konusu, şampiyonluk hedefi veya düşme tehlikesi olmayan takımlar içindir. Forumun ingilizce bölümünde oyunun yapımcısı ve tüm moderatörleri tarafından da kabul gören iki rehber var. Lütfen onları da oku, aynı şeylerin yazılı olduğunu göreceksin. İtibar puanlarına da deyineyim. Benim şu anda 9500 itibar puanım var ve tüm dünyada bu oyunu oynayan oyuncular içinde ilk 1000 arasındayım, sıram şu anda 670, daha da yükseliyorum. Bu puana da yukarıda yazdıklarımı uygulayarak ulaştım. Yani bu yazıda yanlış bir tarif yok, için rahat olsun.


Kimse iki tokenli sponsor seçmesin. Seviyeniz arttıkça 1 tokenin değeri 1 milyon nakitin üzerinde olacak. Yani her yarış gelecek olan 3 tokene, 3 milyonun üzerinde bir nakit olarak bakın. O yüzden yazıda iyice gelişene, hedefleriniz olana kadar hiçbir şey için token harcamayın diye yazdım. Seviyeniz yükselinceye kadar bekleyin. Başarının yolu iyi ekonomiden geçiyor.
md-quotelink
medal 5187
1 year 245 days ago
Foruma fotoğraf ekleme kodu neydi?
md-quotelink
medal 5086
1 year 244 days ago (Last edited by Sahra Yoldaş 1 year 244 days ago)
Benim demek istediim sponsorlarda millet 3 jetonu seçiyorsa 3 jeton bonusu en fazla 598 dir 
2ci sponsor da en yüksek geliri seçen sponsoru seçse bile yetmeyecek eğer sürekli geliştirme yapıyorsa yetmeyecek ve parası 900k ya kadar inecek güçlü ekonomi den geçiyor diyorsun ben yarış başı 2m ye yakın kar elde ediyorum o 3 jetonu seçenler ise benden daha az kar yapıyo ve ben bunu yaşadım da söylüyorum sürekli geliştirme yapıyorum 3 jeton verdiği bonus bana yetmiyor bana 2 jeton verdiği bonus ve diğer sponsor parası bana yetiyor ve fazla bile kalıyor ben öyle yaptım ekonomi eksildi her yarış dahada zarara girdim
Ben bunu yaşadım tecrübe ettim de konuşuyorum ve böyle tercih yapma mi bu oyunu 2 3 yıl oynayan arkadaşlarım söyledi profesyonel lig de yarışan ben uydurmuyorum ve senin değilim gibi millet yarış başı 1 motor yenilerse çoğu zaman sponsor hedefini tutulamaz ve bunun yanı sıra itibar puanları da zarar görüşügörür lig de ki insanlar kendisi ile aynı seviye de ise veveya 1 seviye üstünde ise bunları ben yaşadım da söylüyorum ama senin dediğin gibi bu rehberse yapsınlar benim umrumda olmaz ve ben böyle yaparak kar yapıyorum yarış baribaşı hem sürekli gelişim hem kar elde ediyorum o hedefi olmayan arkadaşlar da lig de daha fazla tutunamaz çünkü her sezon ondan daha güçlü onun genel merkezleri ve teknoloji leri daha yüksek adamlar gelecek ve rekabet artacak ben şuan sadece kendimi gelişime veriyorum yani ben ilk başta senin mantığını yaptım tutmadı ekonomi açıdan zarara girdim bunu demek istedim hadi kolay gelsin iyi günler iyi formlar
md-quotelink
medal 5276
1 year 243 days ago (Last edited by Kayhan Polat 1 year 243 days ago)
Sahra Yoldaş,  bende burada kendi yaşadıklarımı yazdım ve yazdıklarım oyunun rehberiyle aynı. Seviye arttıkça 1 token 1 milyonun bile üzerinde oluyor, sen sadece nakiti hesaplıyorsun, değeri artınca bozdurulacak tokenlerden gelecek olan paranın çok daha fazla olacağını atlıyorsun. Ayrıca senin sisteminde hedef tutturamayan çok daha fazla zara eder, kazandığından fazlasını kaybeder. Senin söylediğin sistem sürekli hedef tutturabilenler için geçerli olur anca ve onu da rehberde yazdım zaten. Bu arada sponsor hedefinin tutması için araçlardan sadece birinin o hedefi tutturması yeterlidir, bu seçimi de şampiyonluk hedefi veya düşme tehlikesi olmayanların gelişme süreci boyunca yapmalarının gerektiği, iddiaları olunca iki araca da motor yenilemelerinin gerektiği de yazının içinde var. Neyse, sen nasıl istiyorsan öyle yapabilirsin o zaman, sonuçta bu bir strateji oyunu ve herkes farklı şeyler düşünebilir, sana da iyi forumlar.

Arkadaşlar, oyunun kurucularının da onayladığı geniş rehberin de, yeni başlayanlar için olanın da linki alta. İngilizce'si olmayan Chrome tarayıcıyla açarsa otomatik olarak Türkçe'ye çevrilir, büyük kısmını anlarsınız yine. Yeni başlayanlar oradan da bakabilir doğru. sponsor seçimine. Oyunun yapımcı ve yöneticileri de onaylamışlar ve başa tutturmuşlar, onlarda yanlış biliyor olamayacağına göre siz yinede sponsor seçimini burada yazdığım gibi yapın, rehberde de aynı tarifi bulacaksınız zaten.

Bu gelişmiş rehber yüksek seviye oyuncular için..
https://igpmanager.com/forum-thread/8281?fbclid=IwAR3c6p_Z0cM8SzSVve1Iq85W7rBFNTsG_UB3LwgA2zQ7AZt97QwhMEvW8pg

Bu da oyuna yeni başlayanlar için sponsor seçimleri dahil temel bilgiler rehberi
https://igpmanager.com/forum-thread/8050
md-quotelink
medal 5242
1 year 243 days ago
Kayhan Polat kardeşim emeğine sağlık. Çok açıklayıcı bir yazı olmuş. Teşekkürler.
md-quotelink
medal 5276
1 year 243 days ago
Eyvallah Murat, eksik olma. Faydamız olsun, başka derdimiz yok.
md-quotelink
medal 5117
1 year 242 days ago
Konu aydinlatici ve guzel Kayhan polat 
md-quotelink
medal 5129
1 year 242 days ago
Bilgi ve ipuçları için teşekkür ederiz Kayhan hocam.. 
md-quotelink
medal 5276
1 year 242 days ago
Eyvallah beyler, teşekkürler.
md-quotelink
medal 5937
1 year 241 days ago
Güzel rehber abi eline sağlık bu arada fotoğraf ekleme kodu [img][/img]
md-quotelink
medal 5276
1 year 240 days ago
Eyvallah kardeşim.
md-quotelink
medal 5176
1 year 239 days ago
Çok uzun ben okadar okusaydım şuanda altımda buhatti veyron olurdu ama maalesef almera var 😀.nasılsın 

Straleji konusuna gelirsek düşüncem açıkçası tamamıyla keyfime göre oynuyorum .eğer Bi oyunda sadece başarı odaklı oynuyorsam genel olarak vadesi kısa ve keyifli olmuyor çünkü başarısızlığın keyfi daha fazla sebebi başarı için uğraşıyorsun 0 dan geldik hep yen. Yen nereye kadar umarım ligimizdede düşme tehlikesine girerim Ozaman Straleji olur düşüncem budur
md-quotelink
medal 5276
1 year 237 days ago
İyiyim İlhan, sen nasılsın? :D
md-quotelink
angle-double-left ios-arrow-back 1 2 3 4 ios-arrow-forward angle-double-right

You must be logged in to post a reply.